eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych w Polsce

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych w Polsce

2010-08-23 13:44

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych w Polsce

Hipermarkety i supermarkety © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Firma badawcza Kondej Marketing zaprezentowała aktualne wydanie Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych. Na pozycji lidera utrzymała się sieć hipermarketów Tesco (80,31 pkt.). Na korzyść tej firmy przemawia prowadzenie aktywnych działań marketingowych, w tym: remodeling niektórych sklepów, rozszerzanie asortymentu marek własnych, konkurencyjna polityka cenowa oraz rozszerzanie zaopatrzenia u lokalnych i regionalnych dostawców.

Przeczytaj także: Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2018

Na drugie miejsce (po wcześniejszym spadku na trzecią pozycję) powróciła Biedronka (79,60 pkt.). Atuty tej sieci znane są większości Polaków, lecz podkreślić należy doskonałą politykę w zakresie marek własnych, które to produkty zyskują coraz szersze uznanie ze strony polskich konsumentów. Firma wykazuje dużą troskę o jakość tych produktów, nazywa je ładnie po polsku i eksponuje wytwarzanie przez renomowanych producentów.

fot. mat. prasowe

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych (pierwsze 10 miejsc)

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych (pierwsze 10 miejsc)


Na trzecim miejscu w łącznym rankingu znajduje się sieć hipermarketów Carrefour (79,39 pkt.), która spadła z pozycji drugiej. Sądząc po działaniach rynkowych, firma ta bardziej skupiła się na porządkowaniu sieci supermarketów i sklepów osiedlowych, a hipermarkety przejściowo znalazły się na drugim planie.

fot. mat. prasowe

Dyskonty, sklepy convenience oraz sklepy MSD

Dyskonty, sklepy convenience oraz sklepy MSD

W pierwszej dziesiątce zwraca uwagę awans Lidla (70,79 pkt.) z pozycji dziewiątej na siódmą. Wynika to głównie z coraz większego uznania, jakie zyskują produkty marek własnych tej sieci oraz z aktywnych działań promocyjnych. Z pierwszej dziesiątki wypadła natomiast najwyżej notowana sieć supermarketów o polskim kapitale Piotr i Paweł.

Nowością w sierpniowym wydaniu rankingu jest prezentacja sieci detalicznych z podziałem na poszczególne formaty handlu detalicznego. Pozwala to uzyskać bardziej przejrzyste zestawienie pozycji i ocen określonych sieci handlowych w porównaniu z bezpośrednimi konkurentami prezentującymi podobną koncepcję działalności handlowej. Ta forma prezentacji poszczególnych sieci handlowych nie stoi jednak w sprzeczności z ogólną ideą Rankingu, jaką jest porównywalność ocen wszystkich sieciowych sklepów działających na polskim rynku, łącznie z zestawieniem małych sklepów osiedlowych obok dużych hipermarketów. Podmioty te konkurują bowiem bezpośrednio ze sobą o względy polskich klientów, bez podziału na „kategorie wagowe”, a mali operatorzy nie mają żadnego handicapu.

fot. mat. prasowe

Hipermarkety i supermarkety

Hipermarkety i supermarkety

Liderami w poszczególnych formatach są więc: Tesco (hipermarkety), Biedronka (dyskonty), Intermarche (70,49 pkt) (supermarkety) i Delikatesy Centrum (64,98 pkt.) wśród sieci małych, średnich i dużych sklepów spożywczych. Liderem w kategorii sklepów convenience jest Żabka (70,10 pkt.), jednakże jej jedynym konkurentem jest sieć Freshmarket należący do tego samego operatora.

W sierpniowym wydaniu Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych debiutuje sieć Top Market należąca do Polskiej Grupy Supermarketów Sp. z o.o.. Uwzględniony został również nowy podział sklepów sieci Carrefour na: Carrefour Market składającą się z własnych supermarketów i Carrefour Express, w której skład wchodzą franczyzowe sklepy osiedlowe. Stąd po raz pierwszy w rankingu pojawia się sieć Carrefour Market.

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: