eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Jak promować firmę na social media?

Jak promować firmę na social media?

2010-06-07 13:43

Przeczytaj także: Firmy bez strategii w social media


Sklepy spożywcze

Całkiem możliwe, że w przyszłości, przed pójściem na zakupy będziemy sprawdzać fan page naszego osiedlowego sklepu w poszukiwaniu informacji o tym, na czym można dzisiaj zaoszczędzić. Takie informacje już dają na swoich fanowskich stronach niektóre sklepy na Zachodzie. Sieć Safeway posiada zakładkę z produktami, które są w danym tygodniu w niższych cenach. Dodatkowo co jakiś czas rozdaje ona kupony na wybrane produkty oraz oferuje darmową dostawę do domu przy pierwszym zamówieniu online (przez Facebook). Na Wallu w większości sklepów możemy natrafić na wiele przydatnych informacji: na przepisy kulinarne oraz recepty, na zdjęcia z marketu, poradniki wideo, które uczą jak przygotowywać wybrane danie, a także na opisy wydarzeń odbywających się w lokalnej społeczności.

Nowa jakość firmy

Jak widać z powyższych przykładów, serwisy social media przyczyniają się do tworzenia nowej jakości w przejrzystości i zaangażowaniu biznesu. W dobie social media reguły gry się zmieniły – dzisiejsi konsumenci wymagają bardziej szczerego, bezpośredniego i angażującego podejścia od firm, z którymi robią interesy.

Na czym więc skupić uwagę, gdy chcemy, by i nasza firma osiągnęła sukces w social media? Od „chęci sprzedaży” do „tworzenia znajomośći” W celu zmiany relacji na „tworzenie znajomości” firmy muszą zacząć korzystać z różnych środków dotarcia do klienta, włączając w to obecność na serwisach social media. Najbardziej popularne marki starają się tam pisać mniej o swoich produktach czy usługach, a więcej o rzeczach, które pomogą klientom poznać osobowość firmy, jej „ludzką postać” czy zwyczajnie pomóc im. Dzięki temu klienci czują się bardziej komfortowo robiąc interesy z takimi firmami.

Wniosek: Publikuj mniej „oficjalnych stanowisk”, ale postaw na przekazy bardziej osobiste. To pomoże ci nawiązać mocniejsze relacje ze swoimi klientami i tymi, którzy cię obserwują.

Od „wielkich kampanii” do „małych akcji”

Dzięki odkryciu miejsc takich jak Facebook i Twitter, firmy widzą, że zamiast wydawać miliony na tradycyjne wielkie kampanie bardziej może opłacać się działanie „małymi kroczkami”. W przeszłości, gdy chcieliśmy podzielić się ze znajomymi albo rodziną swoją opinią o danym produkcie czy firmie, mogło nam to zająć kilka dni. Dzisiaj, w ciągu minuty możemy wszystkim naszym znajomym na Facebooku czy obserwatorom na Twitterze powiedzieć, co się przed chwilą stało. Możemy wykorzystać te portale do wypromowania naszych produktów przez konkurs czy rozdawnictwo. Możemy mieć częstą reklamę.

Wniosek: Zamiast polegać tylko na wielkich kampaniach, należy prowadzić małe akcje i dzięki nim tworzyć z klientami autentyczne relacje. Od „kontrolowania wizerunku firmy” do „bycia sobą” Gdy przyjrzymy się firmom, które używają social media, zobaczymy, że coraz częściej dają one swoim pracownikom możliwość „bycia sobą”. Celem właścicieli przestaje być stworzenie za wszelką cenę pięknego, błyszczącego obrazu firmy, który pracownicy powinni starać się umocnić. Zarządy starają się raczej dać pracownikom niezbędne środki, aby czuli się w firmie dobrze i dzięki temu sami ukazywali ją innym w przyjaznym świetle.

Wniosek: Zapomnij o jednolitości wizerunku firmy. Daj pracownikom wolność, pozwól im być sobą i ufaj, że relacje, które zbudują pomogą firmie w dłuższej perspektywie. Dobrze, gdy działanie pracowników w social media będzie uregulowane w polityce social media firmy.

Od „firmy trudnej do osiągnięcia” do „dostępnej wszędzie”

Aby stworzyć więź z klientami, nie wystarczy podać na stronie adres e-mail i numer telefonu do obsługi klienta. Dzisiaj ludzie chcą wchodzić w interakcje przez różne środki komunikacji, m.in. Twitter, Facebook, Blip, flaker, fora dyskusyjne itp.

Wniosek: Zamiast oczekiwać, że klient skontaktuje się z nami przez podsunięty mu przez nas kanał komunikacji, pozwólmy, aby sam dokonał wyboru najwygodniejszej dla siebie drogi do nas.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: