eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Nowy telewizor na Mundial?

Nowy telewizor na Mundial?

2010-06-04 10:29

Nowy telewizor na Mundial?

Popularność producentów telewizorów LED © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Mistrzostwa świata w piłce nożnej w RPA zaostrzają apetyt na sprzęt RTV. Producenci i sieci handlowe spodziewają się, że dzięki mistrzostwom popyt na telewizory zwiększy się nawet o 25-30 proc. Trend ten potwierdza porównywarka cen Skąpiec.pl, która obserwuje wyraźną tendencję wzrostową w zakresie telewizorów z podświetleniem typu LED oraz odbiorników w technologii 3D.

Przeczytaj także: Ceny telewizorów spadły w I poł. 2010

Użytkownicy serwisu Skąpiec.pl najwyraźniej uznali, że piłkarskie rozgrywki to idealny moment na wymianę telewizora. Porównywarka cen zestawiła popularność telewizorów LED (mierzoną ilością odsłon) w dwóch przedziałach czasowych: 01-18 maj 2010 oraz 01-18 kwiecień br.

Z uzyskanych danych wynika, że LED-y odnotowały ponad 19 proc. wzrost oglądalności. Warto dodać, że serwis odwiedzany jest miesięcznie przez ok. 2,3 mln internautów. Znawcy rynku prognozują, że udział tej technologii w rynku telewizorów wyniesie w bieżącym roku od 20 do 40 proc. w zależności od producenta. W 2009 roku był szacowany na około 4–5 proc.

fot. mat. prasowe

Popularność producentów telewizorów LED

Popularność producentów telewizorów LED

Z analizy wynika, że przedmundialową rozgrywkę o portfele polskich kibiców wygrała w cuglach technologia koreańska. Wśród telewizorów z podświetleniem LED zdecydowany prym wiodą modele sygnowane logo Samsunga (34,69 proc. wskazań). Na drugim miejscu uplasował się Sharp (20,75 proc.), a ostatnią pozycję na podium zajął Sony (18,45 proc.).

fot. mat. prasowe

Popularność poszczególnych rodzajów telewizorów

Popularność poszczególnych rodzajów telewizorów







W o wiele mniejszym stopniu Mundial wpłynął na zainteresowanie telewizorami ciekłokrystalicznymi starszej generacji – widać tu wzrost o niecałe 5 proc. Popularność plazm utrzymuje się zaś na stałym poziomie.

Mundial w 3D

Jako prawdziwy fenomen jawi się natomiast technologia 3D. Tegoroczny Mundial z pewnością przyspieszy popularyzację trzech wymiarów. Bądź co bądź piłkarskie rozgrywki w RPA będą pierwszym turniejem transmitowanym w formacie 3D.

To pobudza apetyt e-konsumentów. Dość powiedzieć, że ilość wyświetleń telewizorów wykorzystujących tę technologię wzrosła na Skąpcu w bieżącym miesiącu ponad trzykrotnie. Należy tu jednak zaznaczyć, że na przełomie kwietnia i maja w serwisie pojawiło się kilka nowych modeli telewizorów zapewniających trójwymiarowy obraz, co w skali prezentowanych łącznie 13 modeli nie pozostało bez wpływu na uzyskany wynik.

Polscy konsumenci chętniej sięgnęliby po nowy odbiornik, gdyby w rozgrywkach wzięła udział polska drużyna. W sytuacji braku awansu raczej nie ma mowy o powtórce zakupowej eksplozji związanej z 2006 (mistrzostwa w Korei). Wówczas mieliśmy jednak do czynienia z zupełnie innym przełomem technologicznym. Wymiana na nowszy model oznaczała wszak pożegnanie się z telewizorem kineskopowym. Dzisiejsza rewolucja każe nam odstawić na półkę kupioną za kilka tysięcy złotych plazmę czy telewizor LCD na rzecz trójwymiaru.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: