Wydatki na reklamę w TV
2004-07-05 00:04
Przeczytaj także: Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę?
W porównaniu do maja przychody Telewizji zmalały o ponad 51 mln zł (-8%). W ubiegłym roku spadek w porównywalnym okresie wyniósł ponad 108 mln zł (-16%). W czerwcu nie uległ zmianie ranking dziesięciu największych stacji ze względu na przychód z reklam. Najwięcej, bo aż niemal 21 mln złotych straciła TVP2. TVP1 zanotowała spadek w wysokości 15 mln złotych, a POLSAT i TVN straciły odpowiednio 7,5 i 3,5 mln złotych.Mimo dość dobrej sytuacji tego medium na początku roku, po dwóch kwartałach Telewizja zarobiła na reklamach minimalnie mniej niż w ubiegłym roku (-0,05%). Wpływ na tę sytuację miała zmiana przepisów dotyczących ograniczeń emisji reklam. W tej sytuacji najbardziej korzystają na tym stacje cyfrowe działające w ramach innych przepisów. Coraz więcej reklamodawców emituje reklamy w stacjach cyfrowych. Udział przychodów stacji cyfrowych w stosunku do ogólnych wydatków w Telewizji wzrósł z 2,6% w styczniu 2003 do 8,65% w czerwcu 2004, czyli ponad 3-krotnie.
oprac. : Expert Monitor
Przeczytaj także
-
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
-
Lidl liderem reklamy telewizyjnej
-
Reklamodawcy w TV: farmacja i długo długo nic
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I kw. 2017 r.
-
Reklamodawcy w TV: w 2016 r. rządził Aflofarm, a kto z nim?
-
W telewizji rządzi Lidl, T-mobile i Orange
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.
-
Reklamodawcy w TV: Orange, Lidl oraz Play na podium
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.