eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Boom na social media trwa

Boom na social media trwa

2010-05-01 00:45

Boom na social media trwa

© fot. mat. prasowe

Boom na social media trwa nadal w najlepsze. PR-owcy i marketerzy zafascynowani doniesieniami o sukcesach wielu firm wykorzystujących ten kanał komunikacji, stadnie zakładają konta na Blipie, Twitterze i Faceboku. Tym bardziej, że w teorii zarządzania kontami w mediach społecznościowych wygląda to bardzo prosto. Wystarczy założyć firmowe konto, „ładować” je informacjami na temat firmy i rejestrować rosnącą liczbę fanów lub obserwujących. Szybkie, proste i niewymagające dużych nakładów czasu, jednak czy to wystarczy?

Przeczytaj także: Wyższe uczelnie na social media

fot. mat. prasowe

Ilona Grzywińska z Ciszewski Financial Communication uważa, że istotną rolę social media w nowoczesnej komunikacji biznesowej można przedstawić za pomocą 5 czynników celowości ich zastosowania w strategiach firm opracowaną przez Charlene Li i Josha Bernoffa. Pierwszym z nich jest słuchanie, czyli szeroko rouzmiany monitoring mediów społecznościowych. Drugim niezwykle istotnym czynnikiem jest komunikowanie się. Na tym aspekcie roli social media w komunikacji skupiają się organizacje, które chcą przenieść swoją komunikację marketingową na wyższy poziom – z poziomu cyfrowego (bannery, linki sponsorowane, e-mailing) na poziom działalności o charakterze bardziej interaktywnym.

Kolejnym aspektem wymienionym przez autorów jest inspirowanie. Ten czynnik sprawdza się jedynie w przypadku firm, które dysponują marką posiadającą swoje grono entuzjastów, do którego można się w każdej chwili odwołać. Następnym czynnikiem jest wspieranie. W tym przypadku chodzi o zastosowanie narzędzi Web 2.0., które umożliwiłoby jego członkom udzielenie sobie nawzajem informacji o produkcie lub usłudze. Czynnik wspierania jest szczególnie istotny i skuteczny w przypadku firm ponoszących wysokie koszty CRM, np., instytucji finansowych. Ostatnim czynnikiem, na który również zwraca uwagę Grzywińska, jest zaangażowanie. Rola social media w tym kontekście polega na włączeniu klientów w funkcjonowanie firmy, w szczególności podczas działalności związanej z projektowaniem produktów i usług.

"Pomimo, że powstało już wiele blogów oraz portali, które radzą w jaki sposób skutecznie administrować firmowymi kontami social media, to w dalszym ciągu są to zupełnie nowe kanały komunikacji, których do końca nie odkryto. Dlatego przed każdym z nas, PR-owcem lub marketerem jest jeszcze dość spore pole do popisu. Należy pamiętać, aby nie wpaść w szablonowość, aby efekty naszych działań zaskoczyły wszystkich" – zaznacza Łukasz Holik z Agencji Interaktywnej Agencja Interaktywna Holik.pl.

Swoją przyszłość i sposób na klienta w działaniach social media widzą nie tylko średnie przedsiębiorstwa oraz mało rozpoznawane marki ale również prawdziwi giganci z dziedziny marketingu i PR jak chociażby McDonald's, Pepsi, Ford, Toyota czy Dell. Oczywiście to, że firmy prowadzą działania reklamowe w społecznościówkach nie jest nową tendencją. Okazuje się, że już wkrótce stanowisko social media marketera może stać się jednym z obowiązkowych w przedsiębiorstwach. Jako przykład takich działań należy podać wyżej wymienione korporacje. Warto w tym miejscu powiedzieć o liczbach i o znaczeniu social media. Firma Dell zatrudnia na stałe aż 40 pełnoetatowych pracowników, zajmujących się marketingiem społecznościowym w imieniu marki – koncern ma obecnie ok. 80 kont na serwisie Twitter jak podaje serwis adweek.com. Kilka dni temu McDonald's zatrudnił pierwszego w historii koncernu dyrektora ds. mediów społecznościowych. Przykładem działań ma być akcja, w ramach której nowy dyrektor ma przekonać blogujące matki do tego, ze jedzenie serwowane w restauracji jest zdrowe.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: