Europ Assistance Polska przeprowadziła drugie ogólnopolskie badanie świadomości assistance. Celem badania było określenie poziomu świadomości assistance wśród Polaków oraz preferowanych usług assistance, jak również sposobów ich komunikacji i dystrybucji.
Wyniki badania pokazują, że 27% Polaków posiada ubezpieczenie assistance, zaś co czwarty badany z tej grupy faktycznie dotychczas korzystał z tej pomocy. Najczęściej były to osoby pomiędzy 18-35 rokiem życia (58,3%) zamieszkujące duże i średnie miasta. Z takiej pomocy częściej niż raz w roku korzysta 17,4% ankietowanych.
Nadal najbardziej popularną usługą assistance w zakresie wykorzystywania jest assistance komunikacyjny, 82,6% ankietowanych do tej pory korzystało z tego rodzaju assistance. W porównaniu z ubiegłorocznym badaniem jest to wzrost o 10 punktów procentowych. Pomoc medyczną wskazało 16,7% badanych (15,6% w 2009 roku), z pomocy domowej (ślusarz, elektryk, hydraulik) skorzystało 8% respondentów (spadek o 1% w porównaniu z rokiem ubiegłym), zaś assistance w podróży wykorzystane zostało przez 5,1% badanych (spadek o 5% w porównaniu z ubiegłorocznym badaniem).
W ramach jakiego produktu otrzymał(a) Pan(i) ubezpieczenie assistance?
W ramach jakiego produktu otrzymał(a) Pan(i) ubezpieczenie assistance?
Kliknij, aby przejść do galerii (3)
Najwięcej ankietowanych otrzymało assistance w ramach ubezpieczenia AC lub OC - 86,7% wskazań. W porównaniu z zeszłorocznymi wynikami jest to wzrost o 12,2 punktów procentowych. Jako drugie, badani wskazali ubezpieczenie domu lub mieszkania - 22,4% odpowiedzi (15,6% odpowiedzi w 2009 r.). Na trzecim miejscu znalazły się produkty bankowe. Assistance z kontem bankowym otrzymało 11,5% ankietowanych, zaś z kartą kredytową 7,7% respondentów. W porównaniu z pierwszym badaniem jest to wzrost o 7% - konto bankowe oraz o 3,5% - karty kredytowe. Jednocześnie 65% badanych przyznało, że assistance dołączone do produktu bankowego uatrakcyjnia ten produkt. Ponadto, 53,4% ankietowanych skorzystałoby również z innej oferty banku, w którym otrzymało usługi assistance.
Ocena użyteczności poszczególnych programów assistance różni się znacząco w porównaniu z zeszłoroczną. W 2009 roku najbardziej użyteczną, według ankietowanych, była pomoc medyczna -74,2% wskazań. W tym roku, podobny wynik uzyskała pomoc drogowa - 73,1%, zaś plasująca się w tym roku na drugim miejscu pomoc medyczna 55,5% odpowiedzi. Wynikać to może z wyjątkowo uciążliwej w tym roku zimy i jej wpływu na wzrost liczby spraw assistance komunikacyjnego. Na trzecim miejscu w drugim badaniu świadomości assistance znalazła się pomoc udzielona podczas podróży zagranicznej - 50,4 % odpowiedzi ( identyczne wskazania w 2009 r.).