eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polskie firmy medyczne a wartości korporacyjne

Polskie firmy medyczne a wartości korporacyjne

2010-03-16 09:20

Polskie firmy medyczne a wartości korporacyjne

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Tylko 32% firm działających na polskim rynku medycznym określa swoje wartości korporacyjne. Firmy funkcjonujące na polskim rynku medycznym wciąż nie wykorzystują systemu wartości korporacyjnych jako skutecznego narzędzia definiowania własnej tożsamości - wynika z badania "Corporate Values Index 2009" zrealizowanego przez międzynarodową sieć firm doradczych ECCO Network reprezentowaną w Polsce przez On Board PR.

Przeczytaj także: Sektor finansowy: wartości korporacyjne 2009

Wykorzystanie wartości korporacyjnych to jeden z wiodących trendów w dziedzinie zarządzania oraz jeden z najważniejszych instrumentów nowoczesnego marketingu. Zestaw własnych wartości firmowych (ang. corporate values), wsparty odpowiednim wdrożeniem stanowi istotną pomoc w podejmowaniu strategicznych decyzji w ramach działań marketingowych, budowania wizerunku firmy, a także kształtowania pożądanych zachowań pracowników.

Jak pokazują wyniki badania „Corporate Values Index 2009”, 32% firm działających na polskim rynku medycznym określa swoje wartości. W porównaniu do analogicznych badań z 2006 roku („Corporate Values Index 2006”), liczba firm definiujących „strategiczne drogowskazy” wzrosła. Jednak w stosunku do innych badanych krajów odsetek ten ciągle jest niemal trzy razy niższy.

„W przeciągu kilku ostatnich lat nastąpił wzrost świadomości firm w zakresie roli wspólnych i jednolitych wartości w przedsiębiorstwie. Ich upowszechnienie wpłynie na wzrost konkurencyjności podmiotów działających na rynku medycznym a w dłuższej perspektywie doprowadzi do wypracowania jednolitych standardów dla całego sektora” – podkreśla Witold Włodarczyk, Dyrektor Generalny OIGWM POLMED.

Dane przedstawione w raporcie dowodzą, że niezależnie od kraju, firmy działające na rynku medycznym często odwołują się do takich samych wartości. Są to najczęściej: innowacyjność, rzetelność oraz jakość. Wartości te odnoszą się zarówno do standardów funkcjonowania firmy, jak i nadają odpowiednie cechy oferowanym produktom. W porównaniu do firm działających na pozostałych badanych rynkach, w Polsce przedsiębiorstwa korzystają z ograniczonej palety 13 wartości korporacyjnych, najczęściej odwołując się właśnie do trzech wartości najpopularniejszych na całym świecie.
„Pewne zaniepokojenie budzi niska ranga przypisywana przez przedsiębiorców wartościom takim jak etyka i poszanowanie porządku prawnego. Stan taki daje asumpt do wielu pytań o wiedzę osób definiujących wartości korporacyjne na temat realnych zagrożeń prawnych. Jest to o tyle istotne, że polski system prawny wciąż nie jest przyjazny dla przedsiębiorców i w wielu przypadkach przewiduje surowe sankcje finansowe i karne za niedochowanie określonych wymagań. Wniosek ten dotyczy w szczególności sektora medycznego, który znajduje się w centrum zainteresowania organów ścigania oraz wymiaru sprawiedliwości. Omawiany stan rzeczy można tłumaczyć nieokrzepnięciem jeszcze polskiego kapitalizmu. Nie powinniśmy zadowalać się taką diagnozą lecz promować aktywne postawy w tym zakresie. Wzrost znaczenia samej idei aksjologii korporacyjnej z pewnością przełoży się na rozpoznawalność wartości etycznych i prawnych” – komentuje wyniki badania Oskar Luty, adwokat Kancelarii Prawniczej Domański Zakrzewski Palinka sp.k.

 

1 2

następna

Inflacja II 2010

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: