eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Jak przeprowadzić skuteczny e-mailing?

Jak przeprowadzić skuteczny e-mailing?

2010-03-15 00:47

Każdego dnia na jedną skrzynkę pocztową potrafi przyjść od kilku do kilkudziesięciu wiadomości reklamowych. Dlaczego tylko nieznaczny odsetek z nich spotyka się z zainteresowaniem odbiorców? Niniejszy poradnik to próba odpowiedzi na to pytanie oraz wskazówki, jakie działania należy podjąć, aby to właśnie nasz e-mailing został odczytany.
Specjaliści od zagadnień marketingu od dłuższego czasu starają się określić przyczyny, które sprawiają, że niektóre wiadomości postanawiamy otworzyć i zapoznać się z ich treścią, inne natomiast bez większego zastanowienia wrzucamy do kosza. Wysokiej jakości baza danych, personalizacja kampanii, intrygujący temat i treść oraz poszanowanie prywatności odbiorcy - to sekret skutecznego e-mailingu.

Bazy danych od kuchni

Era kampanii nastawionych na odbiorcę masowego już dawno powinna odejść do lamusa. W czasach, gdzie na każdym kroku bombardowani jesteśmy rozmaitymi przekazami reklamowymi, starannie zorganizowana baza danych to klucz efektywnie przeprowadzonej kampanii. Oczywista, choć nie zawsze stosowana zasada mówi, żeby e-maile kierować wyłącznie do osób, które mogą wykazać zainteresowanie danym tematem. Zatem głównym kryterium tworzenia baz danych powinny być preferencje konsumenckie.

Jak budować bazy danych? Dobrym i dość popularnym sposobem jest umożliwienie zapisania się na bezpłatny newsletter. Taki subskrybent to potencjalny klient, który z własnej woli i inicjatywy wyraził chęć otrzymywania treści reklamowych. W związku z tym możemy być niemalże pewni, że nasza wiadomość marketingowa spotka się z jego zainteresowaniem.

Zadbać należy nie tylko o jakość bazy, ale także jej legalność. Warunkiem koniecznym jest pozyskanie zgody odbiorcy na otrzymywanie ofert marketingowych. Odchylenie się od tego obowiązku to najlepsza droga do tego, aby zostać zakwalifikowanym jako spamer, czyli rozsyłający niechciane treści reklamowe.

Legalne pozyskiwanie i tworzenie baz danych w oparciu o analizę preferencji każdego z odbiorców to zajęcie czasochłonne. Na rynku istnieją jednak firmy, których filarem działań jest prowadzenie i udostępnianie baz danych w oparciu o model outsourcingu.

Z klientem na Ty

Personalizacja kampanii pozwoli pozyskać zaufanie i zbudować więź z klientem. Wykażemy się profesjonalizmem i szacunkiem dla odbiorcy, jeżeli w polu nadawcy każdego e-maila wstawimy własne imię, nazwisko oraz, opcjonalnie, nazwę firmy, którą reprezentujemy. Nie wolno zapominać, że zabiegiem absolutnie niedopuszczalnym jest korzystanie z pól DW (do wiadomości) oraz UDW (ukryte do wiadomości). Wielokrotność adresów widoczna po odebraniu e-maila wygląda bardzo amatorsko, przez co negatywnie wpływa na wizerunek marki.

Pisząc e-mail można zwracać się do odbiorcy oficjalnie - Pan, Pani lub bardziej bezpośrednio - Ty, Tobie. Nieporównywalnie lepsze w skutkach są jednak wiadomości spersonalizowane, w których zwracamy się do adresata wykorzystując jego imię i nazwisko.

"Liczba wejść na daną stronę poprzez linki zawarte w tak skonstruowanym e-mailu wzrasta w ekspresowym tempie z racji tego, że odbiorca, do którego zwracamy się po imieniu czuje większą więź z nadawcą" - mówi Tomasz Pakulski, product manager platformy Redlink.pl.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl

Zobacz także


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Oryginalne pomysły na biznes

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.