eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najbardziej znane marki w Polsce - Nokia liderem

Najbardziej znane marki w Polsce - Nokia liderem

2010-02-26 09:53

Najbardziej znane marki w Polsce - Nokia liderem

© fot. mat. prasowe

Nowe badanie TrustR firmy Millward Brown wskazuje, że w Polsce największym zaufaniem i gotowością konsumentów do rekomendacji cieszy się marka Nokia. TrustR to nowy wskaźnik wspomagający zrozumienie i wzmacnianie więzi między konsumentem i marką.

Przeczytaj także: Ranking najcenniejszych marek 2009

Nowe wyniki badań konsumenckich opublikowane przez firmę Millward Brown wskazują, że głównymi składnikami sukcesu marki są: zaufanie i gotowość do zarekomendowania marki (TrustR od angielskich słów trust i recommendation). W Polsce najwyższy wynik na tym wskaźniku uzyskała marka Nokia.

Omawiane badanie zawiera także wnioski z analiz firmy The Futures Company. Wyniki badań i analiz zostały zebrane w nowym raporcie zatytułowanym "Beyond Trust: Engaging Consumers in the Post-Recession World" [Wychodząc poza zaufanie – jak budować zaangażowanie konsumentów po recesji]. W 22 badanych krajach okazało się, że marka mająca najwyższy wskaźnik TrustR była kupowana niemal siedem razy częściej, a jej więź z konsumentem była dziesięć razy silniejsza niż wartości średnie.

TrustR to nowy wskaźnik wspomagający zrozumienie i wzmacnianie więzi między konsumentem i marką. Jest on obliczany na podstawie odpowiedzi konsumentów na pytania: „Na ile wiarygodna jest ta marka?” oraz „Czy był(a)by Pan(i) skłonny(a) zarekomendować tę markę?” Wyniki są przedstawiane w postaci indeksów i wspólnie tworzą złożony wskaźnik TrustR. Średni wynik wynosi 100, a wszystko, co przekracza poziom 105, można uznać za korzystne dla marki. W Polsce czołówka marek w rankingu TrustR przedstawia się następująco:

fot. mat. prasowe

„Po ustąpieniu recesji konsumenci na całym świecie, od USA po Chiny, rewidują swoje priorytety i znacznie częściej biorą marki pod lupę” – mówi Peter Walshe, Global BrandZ Director. „Konsumenci mają poczucie, że muszą lepiej uzasadniać swoje decyzje zakupowe. Ze względu na świeże jeszcze wspomnienie o niepewnych czasach ludzie wyżej cenią zaufanie. Jest ono budowane na przestrzeni dłuższego czasu i wskazuje, co konsument myśli o marce i jakie odczucia żywi wobec niej. Z kolei gotowość do zarekomendowania danej marki jest odbiciem ostatnich doświadczeń konsumenta z daną marką”.

Informacje o badaniu
Analiza TrustR bazuje na BrandZ – największym na świecie badaniu konsumenckim dotyczącym wartości marek. Badanie BrandZ jest realizowane od 12 lat przez Millward Brown w imieniu WPP. Baza danych BrandZ zawiera informacje na temat tysięcy marek w ponad 30 krajach, a w jej skład wchodzi ponad milion pogłębionych wywiadów konsumenckich.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: