eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sektor finansowy: wartości korporacyjne 2009

Sektor finansowy: wartości korporacyjne 2009

2010-02-19 12:45

Sektor finansowy: wartości korporacyjne 2009

Najważniejsze wartości korporacyjne dla firm sektora finansowego © fot. mat. prasowe

Firmy polskiego sektora finansowego wciąż nie wykorzystują systemu wartości korporacyjnych jako skutecznego narzędzia definiowania własnej tożsamości - wynika z badania "Corporate Values Index 2009" zrealizowanego przez międzynarodową sieć firm doradczych ECCO Network, reprezentowaną w Polsce przez On Board PR. Zaledwie 36% firm działających na polskim rynku finansowym określa swoje wartości.

Przeczytaj także: System wartości w firmach 2009

Wykorzystanie wartości to jeden z wiodących trendów w dziedzinie zarządzania oraz jeden z najważniejszych instrumentów nowoczesnego marketingu. Zestaw własnych wartości firmowych (ang. corporate values), wsparty odpowiednim wdrożeniem stanowi istotną pomoc w podejmowaniu strategicznych decyzji w ramach działań marketingowych, budowania wizerunku firmy, a także kształtowania pożądanych zachowań pracowników.

Jak pokazują wyniki badania „Corporate Values Index 2009”, 36% firm działających na polskim rynku finansowym określa swoje wartości. W porównaniu do analogicznych badań z 2006 roku („Corporate Values Index 2006”), liczba firm definiujących „strategiczne drogowskazy” wzrosła. Jednak w stosunku do innych badanych krajów odsetek ten ciągle jest dużo niższy.

fot. mat. prasowe

Najważniejsze wartości korporacyjne dla firm sektora finansowego

Najważniejsze wartości korporacyjne dla firm sektora finansowego

Dane przedstawione w raporcie dowodzą, że niezależnie od kraju, firmy działające na rynku finansowym często odwołują się do takich samych wartości. Są to najczęściej: innowacyjność, satysfakcja klienta oraz uczciwość. Wartości te odzwierciedlają ogólną sytuację na rynku oraz rozłożenie akcentów w komunikacji firm tego sektora. W przypadku sytuacji finansowych źródłem przewagi konkurencyjnej coraz częściej są elementy miękkie, w tym właśnie innowacyjność wpisana zarówno w wizerunek samej instytucji, jak i oferowanych przez nią produktów. Atrakcyjna oferta oraz dobre relacje z klientami (stąd tak wysoka pozycja takiej wartości jak: satysfakcja klienta) wypierają tradycyjne czynniki przewagi instytucji finansowych, takie jak wielkość banku, udział w rynku, czy liczba klientów, albo sieć placówek. Z kolei uczciwość stanowi podstawową wartość wpisaną w specyfikę sektora finansowego, opartą na założeniu, że obie strony kontraktu postępować będą w sposób zgodny z przyjętymi zasadami.

Analizując sytuację Polski na tle międzynarodowym największe różnice widać w przypadku najpopularniejszych wartości. Do wartości takich jak satysfakcja klienta oraz uczciwość odwołuje się aż po 44% firm sektora finansowego funkcjonujących na rynku polskim. Dalsza analiza rankingów wartości korporacyjnych dla różnych krajów pokazuje, że w Polsce przedsiębiorstwa finansowe częściej niż firmy zachodnie odwołują się do wartości podkreślających profesjonalne atuty firm. W Europie Zachodniej przedsiębiorstwa finansowe budując swoją tożsamość chętniej sięgają po wartości odnoszące się do relacji firmy ze społeczeństwem. Również paleta wartości, do których się odwołują jest szersza.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: