Sektor finansowy: wartości korporacyjne 2009
2010-02-19 12:45
Najważniejsze wartości korporacyjne dla firm sektora finansowego © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: System wartości w firmach 2009
Wykorzystanie wartości to jeden z wiodących trendów w dziedzinie zarządzania oraz jeden z najważniejszych instrumentów nowoczesnego marketingu. Zestaw własnych wartości firmowych (ang. corporate values), wsparty odpowiednim wdrożeniem stanowi istotną pomoc w podejmowaniu strategicznych decyzji w ramach działań marketingowych, budowania wizerunku firmy, a także kształtowania pożądanych zachowań pracowników.Jak pokazują wyniki badania „Corporate Values Index 2009”, 36% firm działających na polskim rynku finansowym określa swoje wartości. W porównaniu do analogicznych badań z 2006 roku („Corporate Values Index 2006”), liczba firm definiujących „strategiczne drogowskazy” wzrosła. Jednak w stosunku do innych badanych krajów odsetek ten ciągle jest dużo niższy.
fot. mat. prasowe
Najważniejsze wartości korporacyjne dla firm sektora finansowego
Analizując sytuację Polski na tle międzynarodowym największe różnice widać w przypadku najpopularniejszych wartości. Do wartości takich jak satysfakcja klienta oraz uczciwość odwołuje się aż po 44% firm sektora finansowego funkcjonujących na rynku polskim. Dalsza analiza rankingów wartości korporacyjnych dla różnych krajów pokazuje, że w Polsce przedsiębiorstwa finansowe częściej niż firmy zachodnie odwołują się do wartości podkreślających profesjonalne atuty firm. W Europie Zachodniej przedsiębiorstwa finansowe budując swoją tożsamość chętniej sięgają po wartości odnoszące się do relacji firmy ze społeczeństwem. Również paleta wartości, do których się odwołują jest szersza.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Jakość a system wartości firmy
-
Sektor budowlany stawia na jakość usług
-
Polskie firmy a wartości korporacyjne
-
Etyka w pracy, czyli więcej niż wymaga prawo
-
Etyka w pracy: wartości ważne dla pracowników
-
Firmy energetyczne i chemiczne a wartości korporacyjne
-
Polskie firmy medyczne a wartości korporacyjne
-
Podatki gorsze niż sztuczna inteligencja. CFO i główni księgowi o wyzwaniach
-
Rośnie pesymizm wśród CFO. Czego obawia się dyrektor finansowy?