eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2009

Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2009

2010-01-26 12:51

Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2009

Spontaniczna znajomość operatorów telefonii stacjonarnej (w %, n=1602) © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

17 proc. respondentów badania, przeprowadzonego na zlecenie UKE, zamierza w najbliższym czasie zmienić operatora obsługującego domowe telefony stacjonarne. Ponad 1/3 badanych w ogóle nie bierze pod uwagę innego operatora, co oznacza, że może zrezygnować z używania telefonu stacjonarnego. Jako alternatywnego operatora dla tej usługi respondenci wskazywali głównie Netię (25,6%), Telefonię Dialog (5,1%) oraz Telekomunikację Polską (5,4%) - podaje raport UKE pt. "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2009 roku. Klienci indywidualni".

Przeczytaj także: Firmy a rynek telekomunikacyjny 2008

Wyniki badania przeprowadzonego przez PBS wskazują na bardzo wysoki stopień nasycenia usługami telekomunikacyjnymi. Telefon, niezależnie od wykorzystywanej w tym celu technologii, posiada zdecydowana większość badanych (95,4%).

Niemalże połowa respondentów posiada zarówno telefon stacjonarny, jak i komórkowy (40,9%). 44% badanych użytkuje tylko aparat komórkowy, a jedna osoba na dziesięć tylko aparat stacjonarny. Tylko 4,6% badanych nie posiada Ŝadnego aparatu telefonicznego.

RYNEK TELEFONII STACJONARNEJ

Raport podaje, iż w 2009 roku 51,4% Polaków deklaruje posiadanie telefonu stacjonarnego w gospodarstwie domowym.

fot. mat. prasowe

Spontaniczna znajomość operatorów telefonii stacjonarnej (w %, n=1602)

Spontaniczna znajomość operatorów telefonii stacjonarnej (w %, n=1602)

Najwyższe wskazania znajomości spontanicznej spośród operatorów telefonii stacjonarnej zanotowała Telekomunikacja Polska (94,6%). Drugim, dobrze znanym operatorem jest Netia, wymieniana przez niespełna połowę badanych (48,8%). Kolejnym rozpoznawanym dostawcą jest Dialog, wymieniana przez nieco więcej niż jedną piątą badanych (21,8%).

Pierwsze miejsce pod względem liczby abonentów zajmuje Telekomunikacja Polska, która jest głównym operatorem dla 67,9% respondentów posiadających telefon stacjonarny. Udział pozostałych operatorów kształtuje się następująco: Netia – 11,4%, Dialog – 7,6%, inny operator – 11,9%.

Badanie pokazuje, iż telefon stacjonarny jest przede wszystkim ważnym narzędziem kontaktu w rozmowach lokalnych. Częstotliwość korzystania z telefonu stacjonarnego w rozmowach lokalnych jest wysoka, ponieważ 36,6% badanych korzysta z niego codziennie, a połowa badanych (51,2%) kilka razy w tygodniu (suma wskazań „3-5 razy w tygodniu” i „1-2 razy w tygodniu”).

Wyniki badania wskazują na dość wysoką satysfakcję klientów z usług świadczonych przez operatorów telefonii stacjonarnej. Najwyżej respondenci ocenili telefonię Dialog - średnia 4,1 i Netię – 3,9 (na pięciostopniowej skali). Telekomunikacja uzyskała średnią ocenę 3,8.

fot. mat. prasowe

Potencjalne powody rezygnacji z usług operatora (w %, n=818)

Potencjalne powody rezygnacji z usług operatora (w %, n=818)

Czynnikiem mającym zasadniczy wpływ na decyzje o zmianie operatora pozostaje wysokość abonamentu za świadczone usługi. Prawie dwie trzecie badanych (64,9%) mogłoby zrezygnować z usług operatora, gdyby podwyżki abonamentu przekroczyły 10%.

Zgodnie z wynikami badania, rynek usług telefonii stacjonarnej posiada tendencje do zmiany. Co prawda 71,1% badanych nie planuje zmiany dotychczasowego operatora, ale 17,0% rozważa jednak zmianę operatora w najbliższej przyszłości. Jeden na trzech badanych (33,8%), którzy chcą zrezygnować nie bierze pod uwagę żadnego innego operatora, co oznacza, że mogą chcieć wycofać się z użytkowania telefonu stacjonarnego.

Jako alternatywnego operatora telefonii stacjonarnej badani najczęściej wskazują Netię (25,6%). Na dalszych miejscach znalazł się Dialog (5,1%) oraz Telekomunikacja Polska (5,4%). Co czwarty badany wymienił innego operatora, a 37,5% osób nie wie jeszcze, z jakiego operatora by skorzystały.

 

1 2 3

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: