eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Telewizja mobilna: Polacy zadowoleni po pilotażu

Telewizja mobilna: Polacy zadowoleni po pilotażu

2010-01-20 10:21

Telewizja mobilna: Polacy zadowoleni po pilotażu

Zainteresowanie zakupem usługi w określonej cenie © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Aż 75% ankietowanych zadeklarowało chęć zakupu usługi telewizji mobilnej w abonamencie za cenę 10 zł miesięcznie. Średni czas korzystania z usługi wyniósł 107 minut dziennie. Takie są wyniki badania marketingowego przeprowadzonego przez GfK Polonia podczas programu pilotażowego telewizji mobilnej DVB-H w Warszawie.

Przeczytaj także: Telewizja mobilna: rusza program pilotażowy

Zakupem usługi w cenie 15 zł miesięcznie byłoby zainteresowanych 59% osób biorących udział w badaniu. Uczestnicy pilotażu przeprowadzonego w Warszawie na zlecenie INFO-TV-FM przez GfK Polonia podkreślali, że telewizja nie kojarzy się już wyłącznie z domem. Mobilność sprawia, że można cieszyć się ulubionymi programami w dowolnym miejscu.

fot. mat. prasowe

Zainteresowanie zakupem usługi w określonej cenie

Zainteresowanie zakupem usługi w określonej cenie

„Zainteresowanie telewizją mobilną jest bardzo wysokie. W perspektywie kilku lat ma ona duże szanse stać się jedną z najbardziej powszechnie wykorzystywanych usług telefonii komórkowej. Wynika to przede wszystkim z mocnych stron telewizji mobilnej – zaskakująco wysokiej, zdaniem respondentów, jakości obrazu i dźwięku oraz prostej i intuicyjnej obsługi. Telewizja wyszła z domu, podobnie jak kilkanaście lat temu zrobiła to telefonia” – mówi Agnieszka Sora, dyrektor zarządzająca GfK Polonia.

„Podczas programu pilotażowego polscy użytkownicy po raz pierwszy mieli możliwość zapoznania się z tą usługą oraz ocenienia jej. Przeprowadzone badania pozwoliły również określić realną chęć zakupu przy różnych poziomach cen usługi” – powiedział Albert Kuźmicz, prezes NFI Magna Polonia, głównego udziałowca INFO-TV-FM.

fot. mat. prasowe

Zróżnicowania w zakresie ogólnej oceny atrakcyjności usługi

Zróżnicowania w zakresie ogólnej oceny atrakcyjności usługi

Średnia ocena telewizji mobilnej w skali od 1 do 6 wyniosła 5,1. Okazało się również, że z punktu widzenia użytkownika najbardziej pożądanym rozwiązaniem byłaby możliwość samodzielnego wyboru kanałów do pakietu, nawet za dodatkową opłatą. 71% ankietowanych skłonnych jest zapłacić 2 zł za dodatkowy kanał telewizyjny, a 46% zapłaciłoby nawet 5 zł za taką możliwość.

„Badanie przeprowadzone przez GFK Polonia potwierdza wcześniejsze analizy dotyczące potencjału rynku opracowane przez PriceWaterhouseCoopers. Przystępując do realizacji projektu słusznie założyliśmy, ze usługa telewizji mobilnej spotka się z dużym zainteresowaniem wśród polskich użytkowników” – dodał Albert Kuźmicz.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: