eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek telewizyjny w 2009 r.

Rynek telewizyjny w 2009 r.

2010-01-09 01:10

Rynek telewizyjny w 2009 r.

Średni dzienny czas oglądania telewizji w ostatnich latach © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Statystyczny Polak w 2009 roku poświęcił na oglądanie telewizji 3 godziny i 35 minut dziennie. To o przeszło 9 minut więcej niż w roku ubiegłym. Oznacza to, że statystycznie poświęciliśmy na oglądanie telewizji w ubiegłym roku 54 i pół dnia - wynika z badania TNS OBOP.

Przeczytaj także: Rynek telewizyjny I-VI 2009

fot. mat. prasowe

Średni dzienny czas oglądania telewizji w ostatnich latach

Średni dzienny czas oglądania telewizji w ostatnich latach

Liderem wśród stacji pozostaje TVP1. Udziały stacji wyniosły 21,42%. W porównaniu z rokiem poprzednim oznacza to spadek o 1,9 pkt. proc. Jednakże nie tylko udziały TVP1 spadły w porównaniu do 2008 roku. Wszystkie największe stacje, tj. TVP1, TVP2, TVN oraz Polsat, odnotowały słabszy wynik.

fot. mat. prasowe

Udziały pięciu najchętniej oglądanych stacji tematycznych

Udziały pięciu najchętniej oglądanych stacji tematycznych

W 2009 roku najlepiej oglądaną stacją tematyczną pozostała TVN 24, uzyskując udziały na poziomie 3,13%. Stacja ta odnotowała minimalny wzrost (0,07 pkt. proc.) w stosunku do 2008 roku. Z kolein największy wzrost w porównaniu do 2008 roku odnotowały stacje Disney'a (Disney Channel - wzrost o 0,24 pkt. proc.; Disney XD - wzrost o 0,26 pkt. proc.).

W 2009 roku goście dostarczyli dodatkowo 2,3% widowni. To o 1,8 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Z badania wynika, iż w 2009 roku Polacy najchętniej wybierali polskie seriale emitowane w telewizji publicznej. Odcinek serialu „Ranczo” wyemitowany 1 marca 2009 r. zgromadził największą widownię telewizyjną w ubiegłym roku. Program przyciągnął 9,4 mln Polaków. Drugim najpopularniejszym polskim serialem okazał się "M jak Miłość" emitowany na TVP2, który to przyciągnął 29 grudnia 8,5 mln Polaków.

Poza tym w 2009 roku przed telewizory widzów przyciągnęły takie programy, jak relacja z boksu między Adamkiem a Gołotą (7 mln widzów, 24 X), serial "Ojciec Mateusz" (6,8 mln widzów, 11 I), Sport TVP1 (6,7 mln, 8 III), program rozrywkowy "Jaka to melodia" (6,4 mln widzów, 22 II), Wiadomości 19:30 (6,3 mln, 27 I) czy Teleexpress (6,3 mln, 11 I).

fot. mat. prasowe

Dziesięć najchętniej oglądanych programów w 2009 roku

Dziesięć najchętniej oglądanych programów w 2009 roku

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: