Optymalizacja strony WWW firmy opłacalna
2009-12-02 13:45
Przeczytaj także: Wydatki na marketing w wyszukiwarkach rosną
Rozpocznij od strategii: stwórz stronę firmowąAdseo.pl zauważa, iż każdy rynek rządzi się swoimi prawami. Obecna konkurencja sprawia, że stają się one coraz ostrzejsze i bardziej rygorystyczne. Nie zmienia to jednak faktu, iż stwarza to dla nas pewnego rodzaju motywację do dalszych działań. Podczas zakładania biznesu podstawę stanowi dobra organizacja i solidna strategia działań. W chwili obecnej firma wchodząca na rynek bez własnej strony ma nikłe szanse na to, że wśród nieustannie rosnącej konkurencji, zostanie zauważona. Samo określenie – Musisz mieć stronę żeby ktoś Cię zauważył – jednak nie wystarcza. Strona musi spełniać pewne wymogi, zasady Web Usability oraz SEO, aby stać się narzędziem, które posłuży w skutecznej komunikacji z klientem. Co do nich należy i jak wpłyną na nasz biznes?
Usability to podstawa!
Przygotowujesz własny projekt strony internetowej. Dobierasz kolorystykę, planujesz układ, rozmieszczasz poszczególne elementy na planie. Nie masz doświadczenia w tej kwestii, więc zwracasz się z projektem do firmy, która w ustalonym terminie przygotowuje dla Ciebie ostateczny produkt - Twoją własną witrynę firmową. Strona zostaje uruchomiona, jednak po miesiącu zauważasz, że nikt nie odwiedza Twojej strony. Witryna jest słabo widoczna w wynikach wyszukiwania, a ze statystyk widać, że użytkownicy, którzy weszli na stronę bardzo szybko ją opuścili. Zaczynasz zastanawiać się co jest nie tak. Tobie strona się bardzo podoba – w końcu została wykonana zgodnie z projektem. Dlaczego zatem efekt jest tak marny? Eksperci z Adseo.pl wyjaśniają, iż:
-
Po pierwsze…
Założyłeś, że skoro Tobie strona się podoba to nie powinno być problemu z resztą użytkowników. Eksperci jednak oświadczają, że potencjalny klient wchodząc na stronę nie zwraca uwagi na jej wygląd. Dla niego liczy się zawartość, czyli informacje, które ułatwią mu zapoznanie się z ofertą. Najważniejszą kwestią jest odpowiednie rozmieszczenie informacji. Klient musi wiedzieć jak się z Tobą skontaktować, gdzie znaleźć produkty, poznać Twoją firmę. -
Po drugie…
Czy dajesz się znaleźć w wynikach wyszukiwania? Adseo.pl radzi, aby pomyśleć jak często samemu poszukujesz informacji wpisując poszczególne hasła w wyszukiwarkę. Otrzymujesz pełny wynik propozycji stron, które odpowiadają profilowi zadanego przez Ciebie pytania. Co to oznacza? Że oni odnoszą sukces, ze względu na to, że łatwo dotrzeć do ich oferty. W tej kwestii jedyną odpowiedzią jest optymalizacja witryny. Treść to wszystko dla użytkownika. On zbiera informacje o Tobie. Natomiast dla wyszukiwarki, która nadaje Twojej stronie ocenę jakości i pozwala być na odpowiednim miejscu w wynikach, liczy się kod strony. Dlatego tak ważnym działaniem w trakcie tworzenia witryny jest jej optymalizacja czyli sprawdzenie czy wszystkie elementy kodu, zwane meta danymi, są prawidłowe i odpowiednio opisane.
Nie podlega wątpliwości, że odkąd Internet stał się głównym źródłem informacji dla ponad 80% użytkowników populacji, podstawą dla każdej firmy jest znalezienie w nim swojego stałego miejsca. Jest to możliwe przypadku odpowiedniego podejścia do tematu i kierowaniu się z powyższymi wytycznymi. Czy jednak faktycznie polskie strony www są zadbane i przygotowane pod wyszukiwarki?
Aby przekonać się jak naprawdę wygląda stan polskich witryn serwis pozycjonujący Adseo.pl zaprosił do skorzystania z bezpłatnej analizy optymalizacji serwisów właścicieli witryn internetowych. W czwartek, 26 listopada wystartowała akcja "Drzwi otwarte w Adseo". „To było totalne zaskoczenie. W ciągu pierwszego dnia akcji po bezpłatną analizę zgłosiło się ponad 200 serwisów” – mówi Anna Sikorska, specjalista w Adseo. „Zainteresowanie akcją przeszło nasze oczekiwania. Widać zatem, że właściciele witryn chcą poznać zalety i wady swoich serwisów i są otwarci na zmiany. Dlatego kontynuujemy akcję i przeprowadzamy bezpłatne audyty witryn, na podstawie których będzie możliwe również przedstawienie raportu na temat polskiego e-rynku” - dodaje z przekonaniem Anna Sikorska.
Eksperci zaznaczają, że w przypadku poprawnej optymalizacji strony pod względem treści i kodu łatwiej będzie dotrzeć do potencjalnego klienta. Przedstawić mu ofertę firmy, a przede wszystkim zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Użytkownik trafiając na stronę otrzymuje odpowiedź na pytanie jakie zadał poszukując informacji. W efekcie tego jego wybór jest trafny i bardzo prawdopodobne, że po znalezieniu odpowiedniej oferty postanowi z niej skorzystać.
W przypadku Usability sprawimy, że strona stanie się przyjazna użytkownikowi, a tym samym pozwoli wydłużyć jego czas spędzony na witrynie. Ułatwi mu to dotarcie do odpowiednich informacji i zaznajomienie się z firmą.
Podstawą w każdym działaniu jest odpowiednia strategia. Jeśli zostanie ona zaplanowana na podstawie zasad jakie rządzą się rynkiem, firma ma większe szanse na osiągnięcie sukcesu - podsumowuje Adseo.pl.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Google Panda a przyszłość SEO
-
Polskie strony internetowe: najczęstsze błędy
-
MSP: reklama w wyszukiwarkach nie doceniana
-
4 najbardziej popularne mity o SEO i content marketingu
-
SEO i Google w branży turystycznej. Kto radzi sobie najlepiej w internecie?
-
Jak ostatnie 10 lat zmieniło SEO i content marketing?
-
Jak marki kosmetyczne radzą sobie w Google’u?
-
Content marketing, SEO i influencer marketing 2022. Jakie trendy na 2023 rok?
-
SEO i SEM. Jak maksymalizować sprzedaż?