eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaPrzemysł › Ochrona klimatu: ruszyła kampania MŚ

Ochrona klimatu: ruszyła kampania MŚ

2009-11-30 11:24

W sobotę, 28 listopada 2009 r. odbyła się premiera spotów telewizyjnych z udziałem gwiazd polskiego świata show biznesu i sportu, emitowanych w ramach kampanii edukacyjnej Ministerstwa Środowiska "Zmień nawyki na dobre. Zmień klimat na lepszy". W trzech spotach reklamowych Szymon Majewski, Otylia Jędrzejczak i Edyta Górniak przekonują Polaków jak przez prostą zmianę codziennych nawyków zmienia się klimat na lepszy: zakręcając wodę, zmniejszając temperaturę, wyłączając sprzęty z trybu czuwania.

Przeczytaj także: Jakie działania ekologiczne podejmujemy we własnych domach?

Zmiany klimatu to jedno z największych wyzwań, jakie stoją przed współczesnym światem. W przededniu największych światowych politycznych negocjacji w sprawie zmian klimatu, które pod egidą ONZ rozpoczną się w Kopenhadze podczas Konferencji Klimatycznej ONZ, Ministerstwo Środowiska przypomina: to co każdy z nas robi w życiu codziennym też ma znaczenie dla klimatu. Jak wynika z przeprowadzonych przez resort badań, większość Polaków wie, że powinni żyć bardziej ekologicznie, ale tylko 1/3 z nas oszczędza wodę czy prąd. Ministerstwo Środowiska podpowiada, aby zakręcać wodę, zmniejszać temperaturę, wyłączać sprzęty z trybu czuwania i pokazuje jak robią to polskie gwiazdy, które przyłączyły się do kampanii non profit.

- Bycie eko nie musi być ani trudne, ani męczące, ani kosztowne. Z korzyścią dla naszej kieszeni możemy zmieniając nawyki i działając wspólnie mieć realny wpływ na poprawę klimatu. Dlatego Ministerstwo Środowiska do współpracy zaprosiło polskie gwiazdy, żeby pokazać, że każdy z nas może żyć bardziej przyjaźnie dla klimatu - podkreśla Janusz Zaleski, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Środowiska.

W trzech spotach telewizyjnych promujących ideę kampanii można zobaczyć odsłony z życia gwiazd. Emisja spotów rozpoczyna drugą odsłonę kampanii Ministerstwa Środowiska „Zmień nawyki na dobre, zmień klimat na lepszy”. Po raz pierwszy resort zachęcał do działania na rzecz klimatu rok temu w nawiązaniu do Konferencji klimatycznej ONZ – COP 14 w Poznaniu, którą Ministerstwo organizowało. Kolejna edycja kampanii kończy czas Prezydencji COP 14 trwającej od czasu poznańskiego szczytu.

- Pierwsza odsłona kampanii pokazała nam, że mamy sporo do zrobienia w zakresie edukowania na temat zmian klimatu i działań pro-środowiskowych. Stąd pomysł tegorocznej kampanii. Naszym celem jest pokazanie, że poprzez zmianę codziennych nawyków każdy z nas przyczynia się do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. Pomijając oczywisty fakt, że oszczędzamy również domowe wydatki – mówi Małgorzata Snarska, odpowiedzialna za kampanię i Prezydencję COP 14.

W ramach kampanii Ministerstwo Środowiska inicjuje także akcję „Klimatolubni”.

Emisja CO2 i zużycia wody przez gospodarstwa domowe na tle innych sektorów ekonomii w Polsce jest ogromna. Za ten wynik odpowiada każdy z nas poprzez zwykłe, codzienne nawyki. Gdyby każdy z nas nauczył się oszczędzać prąd, wodę czy energię cieplną, stan środowiska naturalnego w naszym kraju z pewnością zmieniłby się na lepszy. Stąd pomysł organizacji ogólnopolskiej inicjatywy społecznej „klimatolubni”, której celem jest zaktywizowanie Polaków do czynnego uczestnictwa w przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym.

Deklaracja klimatolubnego zawiera postulaty, które od dawna są już głoszone przez wiele organizacji, dla których edukowanie w zakresie zmian klimatu jest ważne. Poprzez deklarację Ministerstwo Środowiska wspiera te dążenia.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: