eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Od czego zależy sukces firmy?

Od czego zależy sukces firmy?

2009-10-31 02:22

Przeczytaj także: Nowe cele strategiczne źródłem przewagi konkurencyjnej


Zarządzanie oparte na kompetencjach
  • Czy jako członkowie najwyższego kierownictwa przypisujemy strategiczne znaczenie wzmacnianiu i rozwojowi nowych kluczowych kompetencji?
  • Czy opracowaliśmy odpowiedni plan wzmacniania i systematycznego rozwoju kluczowych kompetencji?
  • Czy stworzyliśmy proces nakierowany na wyszukiwanie nowych rynków (możliwości) dla naszych kluczowych kompetencji?
  • Czy ukierunkowujemy szkolenia pracowników na rozwój obecnych lub przyszłych kompetencji?
Kluczowe kompetencje
  • Czy mamy umiejętności, technologie, zasoby, procesy, wiedzę, które:
  1. mają dużą wartość na rynku, ponieważ zapewniają klientom szczególne korzyści;
  2. są niepowtarzalne (nie dysponuje nimi żaden konkurent);
  3. są trudne do skopiowania;
  4. nie mogą być zastąpione innymi umiejętnościami lub technologiami?
  • Czy korzystamy na bieżąco z tych kluczowych kompetencji w celu rozwijania innowacji i tworzenia nowych rynków?
Zdolność innowacyjna
  • Czy innowacyjne produkty i usługi mają większy udział w całkowitym obrocie naszego przedsiębiorstwa niż w firmach konkurencyjnych?
  • Czy podczas wprowadzania na rynek nowych produktów dbamy o to, aby sposób inauguracji produktu był jak najbardziej innowacyjny?
  • Czy nieustanne innowacje procesowe pozwalają nam osiągnąć większą wartość dla klienta i ulepszyć struktury kosztów?
  • Czy opracowaliśmy model biznesowy, który jest bardzo trudny do skopiowania przez konkurencję?
Informacje zebrane z ponad siedmiuset strategicznych jednostek biznesowych z dziesięciu krajów europejskich nie tylko posłużyły za naukową podstawę naszego modelu zarządzania, ale także pozwoliły nam stworzyć bazę danych, które mogą pomóc przywódcom przedsiębiorstw określić obszary działalności, na jakie należy zwrócić szczególną uwagę z myślą o poprawie wydajności zarządzanych przez nich organizacji. Na tej podstawie opracowaliśmy model ewaluacyjny, który pozwala menedżerom wyższego szczebla porównać wyniki swoich firm w stosunku do czynników sukcesu z wynikami czołowych i przeciętnych przedsiębiorstw oraz wyciągnąć z tego porównania odpowiednie wnioski na przyszłość.

Nie twierdzimy, że korzystanie z naszego modelu zarządzania zapewni sukces w każdej sytuacji – byłoby to nadużyciem z naszej strony. Rynki oraz problemy, z jakimi członkowie kierownictwa zmagają się na co dzień, są zbyt złożone i zróżnicowane, aby mogło to być możliwe. Jesteśmy jednak przekonani, że jeśli spostrzeżenia z naszej książki zostaną zastosowane w działalności przedsiębiorstw, zwiększy się prawdopodobieństwo sukcesu.

Naszym celem było określenie kilku kluczowych dźwigni decydujących o sukcesie firmy i wzbogacenie wiedzy menedżerów najwyższego szczebla na temat strategicznych czynników, którym należy poświęcić szczególną uwagę. Mamy nadzieję, że osiągnęliśmy ten cel.

fot. mat. prasowe




Powyższy tekst pochodzi z książki „Jak utrwalić sukces? Co wyróżnia przedsiębiorstwa?” (Wolters Kluwer Polska, Kraków 2009) autorstwa F. Bailoma, K. Matzlera i D. Tschemernja. Zdradzają sekret, dlaczego niektórym firmom udaje się osiągnąć sukces mimo różnych przeciwności, podczas gdy inne stale zmagają się z problemami. Publikacja jest wynikiem czteroletniego projektu badawczego, w którym zanalizowano ponad tysiąc organizacji z dziesięciu krajów. Autorzy są naukowcami z dużym dorobkiem w dziedzinie nauk o zarządzaniu. Książkę można znaleźć w wielu księgarniach internetowych m.in. w www.profinfo.pl.

poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: