eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Karty lojalnościowe w opinii Polaków

Karty lojalnościowe w opinii Polaków

2009-09-16 11:32

Badanie przeprowadzone przez CEM Instytut Badań Rynku i Opinii Publicznej na zlecenie PAYBACK potwierdza, że na polskim rynku programów lojalnościowych jest miejsce na multipartnerski program oferujący wymierne korzyści: 81% respondentów wyraziło zainteresowanie tego typu programem.

Przeczytaj także: Nowy multipartnerski program lojalnościowy PAYBACK

Najważniejszą tego przyczyną jest fakt, że niemal 50% polskich konsumentów uznaje samą ideę kart lojalnościowych za interesującą, natomiast 48% badanych respondentów nie potrafi wskazać nazwy żadnego programu lojalnościowego – ich zaangażowanie emocjonalne w istniejące programy jest więc nikłe. Respondenci jako główne wady programów lojalnościowych w Polsce wskazali brak oryginalności i niską satysfakcję uczestników.

Z badania wynika, że główne wady programów lojalnościowych obecnych na polskim rynku:
  • zbyt mało korzyści dla uczestników programu, np. rabatów (65%)
  • zbyt długi okres gromadzenia punktów zanim można otrzymać nagrodę (53%)
  • nieatrakcyjne nagrody (49%)
Co czyni program lojalnościowy atrakcyjnym w opinii respondentów to:
  • Jedna karta może być używana w wielu punktach sprzedaży (76%)
  • Zgromadzone punkty można szybko wymieniać na nagrody (75%)
  • Wiele opcji wymiany punktów (72%)
  • Kupony rabatowe z dodatkowymi zniżkami (67%)
  • Karta lojalnościowa może być także używana jako karta debetowa (65%)
  • Punkty można wymieniać na unikalne produkty (61%)
  • Możliwość korzystania z ekskluzywnych korzyści i usług (60%)

Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzone przez CEM na zlecenie PAYBACK na reprezentatywnej próbie 500 osób w wieku od 18 do 70 lat.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: