eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Google Bid Simulator dla kampanii AdWords

Google Bid Simulator dla kampanii AdWords

2009-08-05 12:41

Google Bid Simulator dla kampanii AdWords

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Firma Google Inc. wprowadziła Symulator stawek (Bid Simulator) - narzędzie pozwalające na symulację licytacji słów kluczowych oraz określenie wpływu wielkości stawek na efektywność kampanii AdWords.

Przeczytaj także: Google radzi, jak wykorzystać Walentynki w biznesie

Głównym zadaniem Symulatora stawek jest ocena korelacji między licytacjami, ruchem na stronie oraz ogólnymi kosztami kampanii prowadzonymi przez klientów. Pozwala użytkownikom na przeprowadzenie symulacji kosztów oraz liczby wyświetleń i kliknięć dla zaproponowanych stawek na konkretne słowa kluczowe.

Symulator stawek jest kolejnym narzędziem, obok Google Insights for Search oraz Narzędzia propozycji słów kluczowych, pozwalającym na zaplanowanie kampanii AdWords. Wprowadzone w 2008 roku Google Insights for Search dostarcza reklamodawcom informacji na temat popularności zapytań, dając możliwość poznania trendów panujących wśród internautów, natomiast Narzędzie propozycji słów kluczowych podaje po wpisaniu wybranego słowa kluczowego powiązane z nim hasła, średni wskaźnik CPC, jak i liczbę zapytań w ciągu ostatniego miesiąca, pozwalając dobrać odpowiednie hasła do własnej kampanii.

Na podstawie analizy statystyk z siedmiu ostatnich dni, Symulator oblicza liczbę wyświetleń reklamy dla wybranej maksymalnej stawki CPC, potencjalną liczbę kliknięć w reklamę oraz koszt jednego kliknięcia. Funkcja ta umożliwia reklamodawcom podejmowanie świadomych decyzji dotyczących prowadzonych kampanii reklamowych.

„Mamy nadzieję, że dzięki wprowadzonemu narzędziu znacznie ułatwimy reklamodawcom określenie związku pomiędzy stawkami na słowa kluczowe a wynikami kampanii reklamowej. Symulator pozwala sprawdzić, co mogłoby się stać, gdyby wyznaczyli inne stawki dla wybranych słów kluczowych. Tym samym pomaga ustalić, jak zwiększyć ruch na stronie internetowej bez nadmiernych kosztów oraz określić, które słowa wymagają zmiany stawek”, powiedział Janusz Moneta, Country Marketing Manager CEE w Google.

Symulator stawek dostępny jest po przejściu na zakładkę „Słowa kluczowe” w nowym interfejsie konta AdWords. Aby dokonać symulacji należy kliknąć na ikonkę narzędzia widoczną przy stawce Maks. CPC przy wybranym słowie kluczowym.
Przeczytaj także: SEO copywriting SEO copywriting

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: