Sektor lotniczy i obronny w opałach
2009-07-17 00:10
Przeczytaj także: Sprzedaż samolotów napędza przemysł lotniczy
Obrona
Raport podaje, iż wymiana starzejących się samolotów wojskowych dostarcza producentom podstaw do optymizmu. Dzięki ukierunkowaniu na innowacje, usprawnianie procesów produkcji i wykorzystywanie możliwości generowania dodatkowych przychodów, firmy z branży obronnej będą dobrze przygotowane na zmianę warunków gospodarczych.
Rozwiązania na przyszłość
„Choć trudno jest dokładnie przewidzieć rozwój wydarzeń w tak niepewnych warunkach gospodarczych, można zastosować sześć wypróbowanych działań taktycznych, które mogą pomóc firmom z tej branży w wypracowaniu pozycji rynkowej, która po zakończeniu kryzysu zapewni im rynkowy sukces” – wyjaśnia Tom Captain. Deloitte podaje, iż działania, o których mowa, obejmują:
- przekształcenie istniejących rozwiązań na bardziej opłacalne oraz opracowanie strategii dla programów wytypowanych do zakończenia, weryfikacji lub modyfikacji;
- ochronę zawartych umów transportowych dzięki zastosowaniu alternatywnych rozwiązań redukujących ryzyko i zapewniających awaryjne finansowanie;
- opracowanie globalnego modelu biznesowego, w szczególności w odniesieniu do Bliskiego Wschodu i Indii, gdzie nadal mamy do czynienia z rozwijającym się rynkiem transportu lotniczego i lotnictwa militarnego;
- energiczne zarządzanie kosztami i ustalanie realnych celów przy jednoczesnej realizacji misji wobec klienta;
- wykorzystywanie nowych możliwości w dziedzinie przejęć;
- rozpoznawanie i wykorzystywanie możliwości technologicznych oraz pozyskiwanie funduszy na nowe priorytetowe inicjatywy w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Deloitte: rośnie produkcja samolotów i wydatki na obronność
-
Przemysł obronny rośnie, a lotnictwo powoli pikuje
-
INNOLOT: program wsparcia prac badawczo-rozwojowych w lotnictwie
-
Polski ruch lotniczy 2009-2028
-
Ożywienie w branży lotniczej
-
Rynek lotniczy 2014
-
Ruch lotniczy rośnie
-
Linie lotnicze: usługi dodatkowe są dochodowe
-
Przemysł lotniczy w górę, transport w dół