eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Domena firmowa: dane abonenta powinny być aktualne

Domena firmowa: dane abonenta powinny być aktualne

2009-07-17 13:52

Obecnie każdy może stać się właścicielem domeny, a sam proces jej nabycia nie trwa dłużej niż kilka minut. Niestety, coraz częściej zdarza się, że przedsiębiorstwa nie przykładają wystarczającej uwagi do procesu rejestracji. Bardzo często popełniają błędy m.in. dotyczące danych Abonenta, które mogą mieć negatywny wpływ na funkcjonowanie oraz zarządzanie usługą.

Przeczytaj także: Chroń swoją domenę internetową

Osoba lub firma, której dane podane zostały w formularzu zgłoszeniowym nie staje się właścicielem domeny, a jedynie jej abonentem. Domena rejestrowana jest na dany okres abonamentowy, w przypadku domeny polskiej jest to rok, z możliwością przedłużenia jedynie na kolejny okres abonamentowy. W tym czasie Abonent może w pełni dysponować wykupioną usługą. Należy zwrócić szczególną uwagę na to, aby wprowadzane podczas rejestracji dane były pełne, prawdziwe oraz aktualne. Dzięki temu prawo podmiotu do domeny będzie niepodważalne.

Rejestr WHOIS

Dane identyfikacyjne, podawane w formularzu rejestracyjnym zamieszczane są w bazie WHOIS operatora danej domeny (w przypadku domen polskich jest to Naukowa Akademicka Sieć Komputerowa - NASK). Wprowadzając dane domeny w wyszukiwarkę, znajdującą się na stronie www.whois.pl Internauta może poznać nie tylko informacje na temat rejestratora domeny, ale także dane Abonenta, jeżeli są udostępnione. Jeżeli podmiotem dysponującym domeną jest przedsiębiorstwo, jego dane zawsze są jawne. Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, osoba fizyczna, które rejestruje adres internetowy może wyrazić zgodę na publikację swoich danych, bądź też odmówić. W przypadku odmowy dane personalne nie są ujawniane w bazie www.whois.pl, w informacjach dotyczących domeny widnieje jedynie przypis, iż dane Abonenta są niejawne.

Poprawność danych Abonenta

Poprawność danych podawanych podczas rejestracji jest niezmiernie istotna, szczególnie jeżeli Abonentem domeny jest firma. Należy drobiazgowo przeanalizować wszelkie informacje wprowadzane do systemu. Najlepszym rozwiązaniem jest przygotowanie druków urzędowych, zawierających dane, które są niezbędne do rejestracji. Niezmiernie istotne jest również, aby były one aktualne. Niedopuszczalne jest wprowadzanie informacji, które uległy zmianie bądź też straciły ważność. Również w przypadku, kiedy firma posługuje się skrótem własnej nazwy, należy podać pełną wersję, zgodną z widniejącą w dokumentach identyfikacyjnych. Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest weryfikacja informacji wprowadzanych do systemu z dokumentami rejestracyjnymi firmy (np. wpis do ewidencji gospodarczej, wyciąg KRS). Pozwoli to na uniknięcie błędów lub nieścisłości.

Kolejnym, często popełnianym przez firmy uchybieniem, jest podanie błędnego adresu. Musi być on zgodny z widniejącym na pismach rejestracyjnych. Równie istotne jest wprowadzenie poprawnych numerów NIP oraz REGON. Są to bardzo ważne kwestie, gdyż późniejsza zmiana naniesionych numerów wiąże się z wieloma formalnościami, te zaś są czasochłonne i mogą być problematyczne. Właśnie dlatego, tak ważne jest, aby wszelkie podawane informacje identyfikacyjne firmy, wprowadzane do systemu od razu weryfikować z aktualnymi dokumentami.

 

1 2 ... 4

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Analiza ryzyka kadrowego

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: