eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Agencje marketingowe wybierają Internet

Agencje marketingowe wybierają Internet

2009-07-01 11:38

Agencje marketingowe wybierają Internet

Wpływ sytuacji ekonomicznej na kondycję agencji marketingowych w USA © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Przenoszenie budżetów reklamowych z mediów tradycyjnych do Internetu chroni agencje interaktywne przed negatywnymi skutkami kryzysu gospodarczego - takie wnioski płyną z najnowszego badania "Client-Agency Economic Outlook Survey" przeprowadzonego w maju 2009 r. w USA. Polskie analizy wyraźnie potwierdzają ten trend - reklama w Internecie, jako jedyny segment w rynku reklamowym, zanotowała 7% wzrost przychodów w I kwartale 2009 r. - podał Artefakt.pl.

Przeczytaj także: Rynek reklamy: kto straci w kryzysie?

Artefakt.pl zauważa, iż badania ze Stanów Zjednoczonych niezbicie dowodzą pogorszenia się sytuacji ekonomicznej agencji marketingowych. 87% badanych agencji odczuwa negatywny wpływ kryzysu gospodarczego na ich działalność. Nieliczne z nich - 7% przyznaje, że kryzys oddziałuje na ich firmy pozytywnie. Tylko co 20. badana agencja nie odczuwa żadnej korelacji między sytuacją na rynku a działalnością firmy.

fot. mat. prasowe

Wpływ sytuacji ekonomicznej na kondycję agencji marketingowych w USA

Wpływ sytuacji ekonomicznej na kondycję agencji marketingowych w USA






Wyniki badań RSW pokazują jednak, że agencje specjalizujące się w marketingu internetowym nie muszą obawiać się o swoją przyszłość. Niekorzystna sytuacja gospodarcza skłania klientów do przedefiniowania swoich dotychczasowych strategii reklamowych, co przejawia się rosnącym zainteresowaniem reklamodawców Internetem. Dlatego też jest to czas „żniw” dla agencji interaktywnych i pozycjonujących w Internecie.

W tegorocznych strategiach e-marketingowych dominują trzy kanały promocji: social media, e-mail marketing oraz pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych. Respondenci zauważają zdecydowanie przesuniecie nakładów finansowych na nowoczesne formy promocji w sieci. W ponad połowie przypadków fundusze na e-marketing rosną – nakłady na serwisy społecznościowe zwiększyły w 69% agencji, na marketing poprzez e-maile w 55%, a na pozycjonowanie w 50% przypadków. Marketing w Internecie jest wyjątkową formą promocji ponieważ notuje minimalny spadek budżetów – tylko 4-8% badanych agencji zauważyło taką tendencję.

fot. mat. prasowe

Zmiany w budżetach marketingowych w USA (w % odpowiedzi)

Zmiany w budżetach marketingowych w USA (w % odpowiedzi)

Za promocją w Internecie przemawia łatwość rozliczania konwersji wykupionych kampanii, co potwierdza na przykładzie e-mailingu Błażej Miernikiewicz, prezes agencji specjalizujących się w marketingu internetowym Artefakt.pl: „Zainteresowanie mailingami rosło ostatnio bardzo intensywnie. Włączenie do oferty wydawców mailingów rozliczanych za kliknięcie (CPC) pozwala marketerom na szybką ocenę efektywności tego typu działań. Często okazują się one skuteczniejsze i tańsze od klasycznej reklamy w TV czy prasie.”

Polskie analizy odzwierciedlają trendy w Stanach Zjednoczonych dotyczące internetowych form promocji. Według badania domu mediowego MPG w I kwartale 2009 r. krajowy rynek reklamy skurczył się o 160 mln zł, czyli prawie o 1/10 w stosunku do I kwartału 2008 r. Jedynie reklama internetowa zanotowała 7% wzrost przychodów w ciągu pierwszych 3 miesięcy 2009 r. Analiza domu mediowego ZenithOptimedia jest jeszcze bardziej korzystna dla tego sektora – analitycy prognozują mu 20% wzrost w tym roku. Prognozy potwierdza codzienna praktyka agencji marketingu internetowego.

"Polskich agencji specjalizujących się w marketingu w wyszukiwarkach kryzys nie dotknął" – stwierdza Błażej Miernikiewicz z Artefakt.pl. "Zainteresowanie linkami sponsorowanymi jak i pozycjonowaniem rośnie. Po pierwszym półroczu obsługujemy ponad 15% więcej klientów niż na koniec 2008 r., co przekłada się na ponad 300 polskich i zagranicznych serwisów internetowych. Podobnie jest w przypadku innych agencji SEO/SEM, z którymi mamy kontakt" – dodaje Miernikiewicz.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: