eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Dzienniki telewizyjne V 2009

Dzienniki telewizyjne V 2009

2009-06-30 00:10

Dzienniki telewizyjne V 2009

Udział procentowy w całym przekazie 4 programów informacyjnych oraz suma materiałów zrealizowanych p © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Przeczytaj także: Dzienniki telewizyjne IV 2009

Strategia „Panoramy” krocząca w kierunku serwowania widzom jak największej liczby materiałów utrzymuje się już od dłuższego czasu. Najmniej tematów poruszają „Fakty” na zmianę z „Wydarzeniami”. Jednak, co ciekawe, to właśnie „Fakty” posiadają najwięcej materiałów, które stanowią krótkie informacje odredakcyjne – 63. Ale już na drugim miejscu plasuje się „Panorama” z liczbą 60 materiałów redakcyjnych, a następnie "Wiadomości” - 36. „Wydarzenia” stawiają na rozbudowane reportaże, pogłębione analizy, najrzadziej stosując krótkie odredakcyjne materiały (30).

Reporterzy „Wydarzeń” często zestawiają ze sobą wiele informacji w jednym materiale. Zdaniem PRESS-SERVICE Monitoring Mediów z jednej strony wskazuje to na umiejętność łączenia ze sobą faktów, dokonywania pogłębionych analiz aktualnych wydarzeń. Z drugiej strony można się jednak zastanawiać, czy taka konstrukcja informacyjnego reportażu nie zaciemnia odbioru, czy nie utrudnia skupienia się na głównym wątku i nie odpycha przeciętnych odbiorców od przesyconych treścią dzienników Polsatu.

fot. mat. prasowe

Udział procentowy w całym przekazie 4 programów informacyjnych oraz suma materiałów zrealizowanych p

Udział procentowy w całym przekazie 4 programów informacyjnych oraz suma materiałów zrealizowanych przez poszczególne programy w okresie I-V 2009

Z raportu wynika, że majowe wyniki oglądalności serwisów informacyjnych dają do myślenia i każą zastanowić się, czy strategie przyjmowane przez poszczególne serwisy są właściwe. Dlaczego? Otóż w maju tylko „Fakty” (z analizowanych serwisów informacyjnych) zyskały widzów, natomiast pozostałe dzienniki telewizyjne straciły odbiorców. Liderem pod względem oglądalności, mimo spadku, pozostają „Wiadomości” (spadek o 2,18 pkt. proc.), następnie „Fakty” (wzrost o 0,83 pkt. proc.), „Wydarzenia” (spadek o 2,32 pkt. proc.) oraz „Panorama” (spadek o 4,68 pkt. proc.). Serwis TVP2 to dość interesujący przypadek. „Panorama” pochwalić się może jednocześnie największą liczbą poruszanych tematów oraz stosunkowo dużą liczbą antenowych wpadek. Oferuje widzom zarówno krótkie odredakcyjne informacje, jak i rozbudowane reportaże. Jest jednak serwisem dość poważnym, nie śmieje się z polityków, nie dystansuje się do tematów, które podejmuje. Humor i swobodę wprowadza wyłącznie przy zapowiedziach prognozy pogody. Poza tym jest to dziennik, którego godzina emisji ulega najczęstszym zmianom. Latem „Panorama” emitowana będzie o 22:40. Być może i te kwestie maja wpływ na znaczący spadek oglądalności serwisu.

Z kolei „Fakty” przyciągają odbiorców dynamizmem, profesjonalizmem związanym zarówno z wizerunkiem prowadzących, dziennikarzy, swobodnym prezentowaniem informacji, jak i z małą liczbą wpadek antenowych. Jak zauważa PRESS-SERVICE Monitoring Mediów nie bez znaczenia jest także kończący serwis humor i zdrowy dystans, który działa jak tabliczka czekolady stosowana na poprawę nastroju. Odbiorca serwisu informacyjnego zakończonego żartem, humorystyczną puentą odchodzi od odbiornika telewizyjnego rozbawiony, pozytywnie nastrojony także do dziennika, który serwuje mu ten przepyszny deser. Poza tym w kończących program reportażach nierzadko prezentowany jest punkt widzenia odbiorcy, co dodatkowo buduje przywiązanie do serwisu, tworząc jednocześnie znakomitą zachętę do włączenia telewizora o 19 na „Fakty” właśnie.
Przeczytaj także: Dzienniki telewizyjne VI 2009 Dzienniki telewizyjne VI 2009

 

1 2 ... 4

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: