eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Słuchanie muzyki online: YouTube na czele

Słuchanie muzyki online: YouTube na czele

2009-06-02 13:13

Słuchanie muzyki online: YouTube na czele

Skąd bierzesz muzykę do słuchania? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Aż 78 proc. polskich internautów słucha muzyki głównie on-line, np. przez YouTube - wynika z badania ankietowego przeprowadzonego przez sklep internetowy kolporter.pl. Serwisy społecznościowe i radia internetowe wypierają tradycyjne media muzyczne.

Przeczytaj także: MySpace będzie sprzedawać muzykę

fot. mat. prasowe

Skąd bierzesz muzykę do słuchania?

Skąd bierzesz muzykę do słuchania?

Muzyki w tradycyjnych mediach szuka tymczasem nieco ponad połowa badanych. „To nadal dużo, ale już teraz widać, że Internet dominuje jako medium muzyczne” – komentuje Robert Sołkiewicz z kolporter.pl. „Głównym czynnikiem wpływającym na jego popularność, wśród fanów muzyki, jest zapewne łatwy dostęp do ogromnej liczby utworów oraz możliwość decydowania o tym, czego będą słuchać” – dodaje. Warto podkreślić, że internauci są zainteresowani słuchaniem muzyki bez konieczności jej posiadania np. w postaci plików czy płyt CD. Deklaruje to 76 proc. zapytanych osób.

Youtube najpopularniejszy

fot. mat. prasowe

Jakie źródła wykorzystujesz słuchając muzyki online?

Jakie źródła wykorzystujesz słuchając muzyki online?

Polakom nie wystarcza już bierne słuchanie tego, co serwują media. Wykorzystując możliwości sieci, sami znajdują najciekawsze utwory w Internecie. Zapewne z tego też powodu największą popularnością wśród badanych cieszą się serwisy społecznościowe. W celach muzycznych wykorzystuje je siedmiu na dziesięciu ankietowanych. Najmocniejszą pozycję ma serwis Youtube (63% wskazań), który znacznie wyprzedza konkurencyjne LastFM (36%), rodzimą Wrzutę (26%) czy MySpace (16%). Jednak to nie aspekt społecznościowy jest największym atutem tych serwisów. Utwory ocenia tylko co trzeci badany, a wpis w postaci komentarza deklaruje co piąty. Aktywność internautów zwiększa się jednak po odkryciu czegoś ciekawego. Niemal połowa badanych deklaruje, że przesyła wówczas linka znajomym. Z kolei 46 proc. decyduje się wtedy na zakup płyty.

Dla porównania łącząc głosy oddane na najpopularniejsze radio tradycyjne, internetowe, czy serwis społecznościowy, YouTube wygrałby z najwyżej ocenianym RMF FM aż o 36%.

Czołówka przedstawiałaby się następująco: YouTube 63%, Last FM 36%, RMF FM 27%, Wrzuta 26%, MySpace 16%, Polska Stacja 14%. Oczywiście należy wziąć pod uwagę, że respondentami byli internauci, lecz tak naprawdę mianem internauty będziemy mogli w niedługim czasie nazywać większą część społeczeństwa.

 

1 2

następna

Budżet domowy 2008

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: