Kobiety niedoceniane
2004-01-26 12:44
Przeczytaj także: Więcej respektu dla pań!
Z telefonicznego badania przeprowadzonego w październiku ubiegłego roku na 1002 dorosłych Amerykanach wynika, że w ubiegłym roku panie wydały znacznie więcej na sprzęt elektroniczny, niż ich towarzysze. Z ogólnej kwoty 96 mld USD aż 55 mld USD wydały przedstawicielki płci pięknej.Jednak zaledwie 1% kobiet uważa, że producenci tworzą urządzenia z myślą o nich. Wśród firm, które doceniły kobiety jako potencjalne nabywczynie produktów, można wymienić m.in. Sharpa, Epsona, czy Sony, które to wprowadziły do oferty urządzenia przeprojektowane specjalnie z myślą o paniach. Ale inną formą zachęty kobiet do zakupów elektroniki może być specjalny wystrój sklepów. Ten pomysł wykorzystał sklep Tri-City Electronics, który wystrojem przypomina otoczenie domowe, a dodatkowo znajduje się tam specjalne pomieszczenie do zabaw dla dzieci. Jedną z klientek tego właśnie sklepu jest Brenda Myers, która wydała w nim ponad 5000 USD na telewizor plazmowy. Przyszła specjalnie do Tri-City Electronics, ponieważ była oburzona sposobem w jaki traktowano ją w innych sklepach.
Pani Myers, emerytowana pracownica firmy produkującej światłowody, tak opisuje swoje doświadczenia – "Za każdym razem, kiedy kobieta wchodzi do sklepu, sprzedawcy uważają że się nie zna na niczym i nie mówią tego wszystkiego, co by powiedzieli w obecności mężczyzny. A co gorsze, niektórzy z nich rozmawiają tylko z mężczyznami, nawet jeżeli kobieta stoi tuż obok".
Podejście sprzedawców wydaje się więc dziwne, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że aż 75% kobiet uczestniczy w zakupach sprzętu elektronicznego. Co więcej, coraz częściej panie same interesują się takimi urządzeniami.
oprac. : 4Press
Przeczytaj także
-
Własny biznes w rękach kobiet?
-
Polska bizneswoman podwaja zyski
-
Rynek pracy: kobiety wolą zarządzanie zespołem niż firmą?
-
Kobiety na rynku pracy: stres, mikroagresja i wypalenie zawodowe
-
Pandemia COVID-19 a równość płci
-
The Economist: równouprawnienie kobiet w Polsce ma się świetnie
-
Europa: wydarzenia tygodnia 11/2015
-
Miejsce kobiety jest w biznesie?
-
E-commerce dla panów, wyprzedaże dla pań