Marki godne zaufania 2009
2009-05-07 08:42
20 kategorii globalnych © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Marki godne zaufania 2008
Wyniki badania European Trusted Brands, po raz kolejny pokazały jak ważna w kwestii zaufania jest dla Europejczyków tradycja marki i jej znajomość. Niezmiennie od lat marki Nokia i Nivea wskazywane są jako godne zaufania we wszystkich krajach objętych badaniem European Trusted Brands. Również w tym roku marki te zostały wybrane jako godne zaufania w kategorii telefon komórkowy i kosmetyki do pielęgnacji skóry we wszystkich 16 krajach. Marka Visa zwyciężyła w kategorii karta kredytowa w 14 krajach, a marka Canon w kategorii aparat fotograficzny/kamera w 13 krajach. W kategorii płatki śniadaniowe marka Kellogg’s wygrała w 10 krajach.We wszystkich 16 krajach objętych badaniem European Trusted Brands 2009 respondenci wskazywali marki godne zaufania w 20 kategoriach globalnych, wspólnych dla wszystkich krajów. Dodatkowo, co roku marki wskazywane są również w kategoriach lokalnych. W tym roku w polskiej edycji badania lokalnych kategorii było 12.
"Wśród marek, które zwyciężyły w tegorocznej edycji badania European Trusted Brands są takie, które w gronie laureatów są nieprzerwanie od początku badania. Ale są też marki, które w gronie laureatów pojawiają się po raz pierwszy. To pokazuje życie rynku i zmiany w wyborach konsumenckich, a także efekty pracy i budowania relacji z klientami przez zwycięskie marki. [...]" - mówi Bożena Chmielarczyk, Dyrektor Generalna wydawnictwa Reader’s Digest, organizatora badania.
Złote i Kryształowe Godła European Trusted Brands 2009 dla marek godnych zaufania – wybory polskich konsumentów
fot. mat. prasowe
20 kategorii globalnych
W 12 kategoriach lokalnych, największym zaufaniem polskich konsumentów obdarzone zostały następujące marki: TVN (Stacja telewizyjna), Pioneer Pekao (Fundusz inwestycyjny), Winiary (Producent żywności), Olej Kujawski (Olej jadalny/margaryna), Mlekovita (Przetwory mleczne), Dr. Oetker (Ciasta/desery), Lipton (Kawa/herbata), Żywiec Zdrój (Sok/woda), Naturell (Suplement diety), Herbapol Lublin (Preparat ziołowy/na witalność), Blend-a-Med (Pasta do zębów), Domestos (Środek czystości). Marki te otrzymały nagrodę Złote Godło European Trusted Brands 2009.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl