eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marki godne zaufania 2009

Marki godne zaufania 2009

2009-05-07 08:42

Marki godne zaufania 2009

20 kategorii globalnych © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Już po raz dziewiąty europejscy konsumenci wybrali marki, które darzą największym zaufaniem. Tegoroczna edycja badania European Trusted Brands pokazała m.in., że wśród Europejczyków nieprzerwanie największym zaufaniem cieszą się marki Nokia i Nivea.

Przeczytaj także: Marki godne zaufania 2008

Wyniki badania European Trusted Brands, po raz kolejny pokazały jak ważna w kwestii zaufania jest dla Europejczyków tradycja marki i jej znajomość. Niezmiennie od lat marki Nokia i Nivea wskazywane są jako godne zaufania we wszystkich krajach objętych badaniem European Trusted Brands. Również w tym roku marki te zostały wybrane jako godne zaufania w kategorii telefon komórkowy i kosmetyki do pielęgnacji skóry we wszystkich 16 krajach. Marka Visa zwyciężyła w kategorii karta kredytowa w 14 krajach, a marka Canon w kategorii aparat fotograficzny/kamera w 13 krajach. W kategorii płatki śniadaniowe marka Kellogg’s wygrała w 10 krajach.

We wszystkich 16 krajach objętych badaniem European Trusted Brands 2009 respondenci wskazywali marki godne zaufania w 20 kategoriach globalnych, wspólnych dla wszystkich krajów. Dodatkowo, co roku marki wskazywane są również w kategoriach lokalnych. W tym roku w polskiej edycji badania lokalnych kategorii było 12.

"Wśród marek, które zwyciężyły w tegorocznej edycji badania European Trusted Brands są takie, które w gronie laureatów są nieprzerwanie od początku badania. Ale są też marki, które w gronie laureatów pojawiają się po raz pierwszy. To pokazuje życie rynku i zmiany w wyborach konsumenckich, a także efekty pracy i budowania relacji z klientami przez zwycięskie marki. [...]" - mówi Bożena Chmielarczyk, Dyrektor Generalna wydawnictwa Reader’s Digest, organizatora badania.

Złote i Kryształowe Godła European Trusted Brands 2009 dla marek godnych zaufania – wybory polskich konsumentów

fot. mat. prasowe

20 kategorii globalnych

20 kategorii globalnych

W 20 kategoriach globalnych największe zaufanie polskich konsumentów zdobyły marki: Volkswagen (Samochód), Amica (Duże urządzenie AGD), Toshiba (Komputer osobisty), Nokia (Telefon komórkowy), Plus (Operator telefonii komórkowej), Canon (Aparat fotograficzny/kamera), Orbis Travel (Biuro podróży), PKO BP (Bank), Visa (Karta kredytowa), PZU (Towarzystwo ubezpieczeniowe), Neostrada TP (Firma internetowa), Orlen (Stacja benzynowa), Centrum (Witaminy), Apap (Środek przeciwbólowy), Gripex (Lek na przeziębienie), L’Oréal Paris (Kosmetyki do pielęgnacji włosów), Avon (Kosmetyki zapachowe i kolorowe), Nivea (Kosmetyki do pielęgnacji skóry), Vizir (Proszek do prania), Nestlé (Płatki śniadaniowe).

W 12 kategoriach lokalnych, największym zaufaniem polskich konsumentów obdarzone zostały następujące marki: TVN (Stacja telewizyjna), Pioneer Pekao (Fundusz inwestycyjny), Winiary (Producent żywności), Olej Kujawski (Olej jadalny/margaryna), Mlekovita (Przetwory mleczne), Dr. Oetker (Ciasta/desery), Lipton (Kawa/herbata), Żywiec Zdrój (Sok/woda), Naturell (Suplement diety), Herbapol Lublin (Preparat ziołowy/na witalność), Blend-a-Med (Pasta do zębów), Domestos (Środek czystości). Marki te otrzymały nagrodę Złote Godło European Trusted Brands 2009.
Przeczytaj także: Marki godne zaufania 2014 Marki godne zaufania 2014

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: