eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża FMCG: sprzedaż III 2009

Branża FMCG: sprzedaż III 2009

2009-04-17 12:00

Branża FMCG: sprzedaż III 2009

Udziały wartościowe w sprzedaży FMCG (%). Luty-marzec 2008 i 2009 r. © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Jak wynika z najnowszego raportu Centrum Monitorowania Rynku w marcu 2009 r., w porównaniu z lutym br., całkowity wolumen sprzedaży produktów paczkowanych pozostał na tym samym poziomie (103% w stosunku do marca 2008), liczba transakcji wzrosła do 5% z poziomu 101% (r.r) w lutym br., jednak dynamika wzrostu sprzedaży, choć nadal pozytywna, lekko spadła ze 113% w lutym do 109 w marcu.

Przeczytaj także: Branża FMCG: sprzedaż II 2009

fot. mat. prasowe

Udziały wartościowe w sprzedaży FMCG (%). Luty-marzec 2008 i 2009 r.

Udziały wartościowe w sprzedaży FMCG (%). Luty-marzec 2008 i 2009 r.

Cztery spośród sześciu wyszczególnionych w badaniu kategorii zanotowały nieznaczne wzrosty wartościowe sprzedaży w porównaniu z wynikami w lutym br.: piwo – 1,24%, napoje bezalkoholowe – 0,47%, słodycze – 0,23%, kawa i herbata – 0,06%. Sprzedaż papierosów oraz wódki i alkoholi mocnych spadła odpowiednio o: 0,09% i 0,63%.

W stosunku zaś do poprzedniego roku - w marcu br. sprzedaż produktów paczkowanych w tradycyjnych sklepach spożywczych była o 3% wyższa niż w analogicznym okresie w roku 2008, liczba transakcji wzrosła o 5%, a wartość sprzedaży o 8,6%.

Przyrost wartości sprzedaży jest w dużej mierze efektem podwyżek cen kilku kategorii produktowych kluczowych dla obrotów sklepów: papierosów, wódki, piwa.

Kategoriami produktowymi, dla których zaraportowano spadek wolumenu sprzedaży są między innymi papierosy, kawa cappuccino, tłuszcze, majonezy (spadek dla tej ostatniej kategorii można wytłumaczyć Wielkanocą, która w 2008 roku wypadała w marcu).

Pośród kategorii, dla których zaraportowano wzrosty można wymienić wódkę (pomimo podwyżki cen), kawę rozpuszczalną, jogurty oraz słone i słodkie przekąski.

fot. mat. prasowe

Trend sprzedaży FMCG w tradycyjnych sklepach spożywczych - indeks vs poprzedni rok

Trend sprzedaży FMCG w tradycyjnych sklepach spożywczych - indeks vs poprzedni rok

Informacje o badaniu
Indeks Koniunktury Konsumenckiej Centrum Monitorowania Rynku to cotygodniowy monitoring wartości, wolumenu oraz liczby transakcji zakupowych dokonywanych przez Polaków w sklepach handlu tradycyjnego. Powstaje on w oparciu o dane skaningowe kodów kreskowych przy kasach sklepowych z ogólnopolskiej próby kilkuset tradycyjnych sklepów spożywczych. Wszystkie transakcje są na bieżąco odnotowywane w sklepach wyposażonych w kasy fiskalne i terminale CMR oraz transmitowane on-line na serwery Centrum Monitorowania Rynku.

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: