eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Użyteczność stron www: użytkownik rezygnuje po 2 sekundach

Użyteczność stron www: użytkownik rezygnuje po 2 sekundach

2009-03-03 13:55

Przeczytaj także: Użyteczność stron www - ranking witryn


AvaGuide

Podobnie do Livechat aplikacja skupia się na budowaniu bazy wiedzy w oparciu o dialog prowadzony z użytkownikiem. Jednak w tym przypadku mamy do czynienia z automatycznym systemem zadającym konkretne pytania lub udzielającym sugestii. Pytania użytkowników nieznajdujące bezpośredniej odpowiedzi stanowią cenne źródło wiedzy do optymalizacji stron www.

Testy użyteczności

Metody statystyczne warto uzupełnić o analizę heurystyczną. Badania ergonomii można zlecić ekspertom na zewnątrz (uselab, komitywa, janmedia, makingwaves, testerzy, easylab, symetria) lub skorzystać z projektu uzytecznastrona.pl albo przeprowadzić samodzielnie, zachęcając użytkowników do realizacji konkretnych zadań na badanych stronach. W samo- dzielnym przypadku gorąco polecam zapoznanie się na początek z publikacją Steve Kruga – „Don’t make me think”. Książka uświadamia, na jakie kryteria należy zwracać uwagę podczas testów użyteczności.

Google Website Optimiser

Stosując część z wyżej wymienionych metod bardzo szybko nabierzemy chęci do zmiany i modernizacji obecnej postaci serwisu. Odradzam jednak pochopne działanie. W ramach takiego procesu warto użyć narzędzia GWO, które po- zwala nam ocenić stan bieżący punktów krytycznych oraz poddać pod publiczny pręgierz wykonane modyfikacje zanim zostaną one opublikowane online, porównując oczywiście z wynikami dla stanu obecnego.


Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .

poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: