eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marketing telefoniczny a reklama SMS

Marketing telefoniczny a reklama SMS

2008-11-09 11:36

Marketing telefoniczny a reklama SMS

Odbiorcy reklam SMS-owych © fot. mat. prasowe

Jak wynika z raportu firmy badawczej comScore zmienia się krajobraz marketingu telefonicznego w Europie. Jeszcze nie tak dawno klienci twierdzili, że przez telefon otrzymują wyłącznie reklamy dotyczące telefonów oraz usług z nimi związanych - obecnie są to natomiast reklamy takich dóbr konsumenckich, jak żywność, moda, restauracje, podróże i usługi finansowe.

Przeczytaj także: Tekstowe reklamy Google Mobile Ads w Polsce

comScore donosi, że liczba reklam dotyczących żywności, restauracji czy mody, wysyłanych SMSem wzrosła, przy jednoczesnym spadku reklam dotyczących telefonów i usług telefonicznych.

Przez ostatnie lata liczba osób, które odebrały SMSami jedynie reklamy telefonów i usług telefonicznych spadła w Europie o 9%. O 15% wzrosła natomiast liczba użytkowników telefonów komórkowych, którzy odbierają oferty nie związane z telefonią komórkową. Ogólnie tylko nieznacznie zmniejszyła się liczba Europejczyków deklarujących odbieranie reklam przez SMSy ze 112 milionów w sierpniu 2007 r. do 110 milionów w sierpniu 2008 r.

Najszybciej rozwijającą się, od sierpnia 2007 r., kategorią reklam SMSowych jest żywność - liczba tego typu reklam zwiększyła się o 53%. W następnej kolejności znajduje się kategoria ubrania/moda - 38% oraz restauracje - 37%. Reklama restauracji i żywności osiągnęła również najwyższy poziom, jeśli chodzi o odpowiedź klientów. Zareagowało 16% tych, którzy otrzymali reklamę restauracji oraz 13% tych, którzy przez SMSy poznali ofertę sklepów spożywczych np. w postaci zniżek. Poza tym, pozostała wciąż niewielka liczba osób, które w jakiś sposób odpowiedziały na reklamę telefonów, czy usług telefonicznych (4%).

"Mimo, że reklamy SMSowe wciąż w większości dotyczą telefonów komórkowych i usług z nimi związanych, różnorodność pojawiających się w nich kategorii zaczyna być coraz bardziej znacząca," zaobserwowała Alistair Hill - analityk w comScore. "Reklama telefoniczna zaczyna wykazywać dużo większą finezyjność, jeśli chodzi o jej cel i odbiorców. Kryterium ich doboru nie jest już "posiadanie telefonu komórkowego" ale wiedza na temat zachowań i gustu klientów. W prostych słowach: by otrzymać odpowiedź klientów nie liczy się już ilość reklam SMSowych ale ich jakość."

fot. mat. prasowe

Odbiorcy reklam SMS-owych

Odbiorcy reklam SMS-owych



comScore opublikowała również wyniki sierpniowego badania dotyczącego dostępu do portali społecznościowych przez telefon. Wyniki wykazały dwucyfrowy wzrost na wszystkich rynkach z wyłączeniem Niemiec. W Niemczech odnotowano najmniejszą liczbę użytkowników społeczności internetowych w telefonach komórkowych (w stosunku do całkowitej liczby posiadaczy telefonów) z pośród 5 krajów Europejskich (Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Włochy i Hiszpania) badanych przez comScore.

oprac. : Jakub Woźniak / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: