eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polski rynek dermokosmetyków: dobre prognozy

Polski rynek dermokosmetyków: dobre prognozy

2008-11-04 13:44

Polski rynek dermokosmetyków: dobre prognozy

Najważniejsze powody optymistycznych prognoz odnośnie rynku dermokosmetyków w Polsce w 2009 roku, X © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Polski rynek dermokosmetyków był wart w 2007 r. około 570 mln zł, rosnąc o jedną czwartą w porównaniu do 2006 r. Według prognoz PMR, w kolejnych latach rynek nadal będzie rozwijał się w tempie kilkunastu procent rocznie i może osiągnąć w 2010 r. wartość 1 mld zł. Najszybciej rosnącą kategorią będą dermokosmetyki przeciw starzeniu, wynika z raportu firmy PMR pod tytułem "Rynek dermokosmetyków w Polsce 2008. Prognozy rozwoju 2008-2010".

Przeczytaj także: Sprzedaż kosmetyków w Polsce rośnie

Wzrost dochodów społeczeństwa motorem napędowym rynku

Z raportu wynika, że rynek dermokosmetyków w Polsce (rozumiany jako sprzedaż wszystkich kosmetyków w aptekach, jak również sprzedaż dermokosmetyków przez Internet oraz kanały pozaapteczne) to jeden z najszybciej rozwijających się, obok, na przykład, suplementów diety, sektorów produktów zdrowotnych w Polsce. Dynamiczny wzrost z ostatnich lat będzie kontynuowany również w latach 2008-2010, a rynek może w 2010 r. osiągnąć wartość blisko 1 mld zł. Największy wpływ na rozwój rynku mają przede wszystkim rosnące dochody społeczeństwa oraz wzrost zainteresowania dermokosmetykami, wskutek większej świadomości w społeczeństwie oraz wzorców płynących z państw zachodnich.

fot. mat. prasowe

Najważniejsze powody optymistycznych prognoz odnośnie rynku dermokosmetyków w Polsce w 2009 roku, X

Najważniejsze powody optymistycznych prognoz odnośnie rynku dermokosmetyków w Polsce w 2009 roku, X 2008

„W wyniku coraz trudniejszej sytuacji na rynku aptecznym, będącej rezultatem wzrostu liczby aptek i nasilonej konkurencji, także apteki będą coraz częściej zainteresowane poszerzaniem swojej oferty m.in. o dermokosmetyki, na których mogą generować wyższe marże niż, na przykład, na lekach” wyjaśnia Monika Stefańczyk, główny analityk rynku farmaceutycznego w firmie PMR i współautorka raportu. Na podobne czynniki rozwoju rynku wskazują przedstawiciele kadry kierowniczej firm obecnych na rynku dermokosmetyków w Polsce, uczestniczący w badaniu zorganizowanym przez PMR specjalnie na potrzeby raportu.

Kosmetyki przeciw starzeniu: najbardziej dynamiczny wzrost

Największą kategorią na rynku dermokosmetyków w Polsce są kosmetyki do pielęgnacji twarzy, głównie o działaniu opóźniającym starzenie, oczyszczającym i przeciwtrądzikowym, która generują ponad połowę wartości rynku. Jak wynika z szacunków PMR, ponad jedna czwarta sprzedaży wszystkich kosmetyków do pielęgnacji twarzy w Polsce (bez kosmetyków przeciwtrądzikowych) jest generowana w aptekach, czyli przez tzw. dermokosmetyki. W segmencie kosmetyków przeciwtrądzikowych sprzedaż w aptekach generuje blisko 37% wartości rynku. Sprzedaż produktów do pielęgnacji twarzy wykazuje wahania sezonowe i jest największa w miesiącach zimowych – w pierwszym i czwartym kwartale roku.

W badaniu przeprowadzonym przez PMR specjalnie na potrzeby raportu, respondenci wskazywali kosmetyki przeciw starzeniu jako segment dermokosmetyków, który rozwijał się będzie najbardziej dynamicznie w ciągu najbliższych kilku lat. Przede wszystkim grupa odbiorców tego rodzaju kosmetyków jest duża i zwiększa się z każdym rokiem. W 2007 r. 46,4% Polaków miało więcej niż 40 lat, w porównaniu z odsetkiem na poziomie 43,6% w 2000 r.

„Kosmetyki przeciwzmarszczkowe są również dobrą alternatywą dla zabiegów kosmetycznych i medycyny estetycznej, które, jak wynika z przeprowadzanych badań, nie cieszą się wśród kobiet w Polsce dużą popularnością, ze względu na wysoką cenę a także związany z nimi ból” dodaje Agnieszka Stawarska, analityk rynku farmaceutycznego w firmie PMR i współautorka raportu.

fot. mat. prasowe

Udział wartościowy sprzedaży aptecznej w rynku kosmetyków do pielęgnacji twarzy w Polsce, 2007

Udział wartościowy sprzedaży aptecznej w rynku kosmetyków do pielęgnacji twarzy w Polsce, 2007

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: