eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Świadomość konsumencka coraz wyższa

Świadomość konsumencka coraz wyższa

2008-10-04 12:55

Dwukrotnie wzrosła liczba osób skłonnych nie kupować produktów firm cieszących się złą sławą - wynika z badań przeprowadzonych przez GfK Polonia dla "Rzeczpospolitej".
W badaniach wykonanych sześć lat temu przez Fundację Komunikacji Społecznej (FKS) tylko 15 proc. Polaków było skłonnych nie kupować produktów danej firmy pod wpływem negatywnych opinii o jej działalności. Dziś odsetek takich deklaracji sięga 30 procent. Gdyby do osób skłonnych wstrzymać się z zakupami dodać konsumentów deklarujących, że na pewno z nich zrezygnują (22 proc.), wynik sięgnąłby 50 proc. (w badaniach FKS odsetek ten wynosił 33 proc.)

Najmniej wrażliwi na złe opinie o producentach są warszawiacy. Wyraźnie częściej (43 proc.) niż osoby zamieszkałe w innych regionach Polski (37 proc.) deklarują, że negatywne informacje o działalności firmy nie mają wpływu na ich wybory.

Sondaż pokazuje, że mieszkańcy bogatszych regionów Polski częściej nie wiążą zakupów z postępowaniem firm. W regionach centralnym, południowym i środkowym ponad 40 proc. badanych składa takie deklaracje. We wschodniej części kraju odsetek ten spada do 30 proc.

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: