Rynek B2B: budowanie wizerunku marki
2008-09-23 13:25
Przeczytaj także: Celebryci a budowanie marki
Ciągłość sugeruje, że firma nie powinna zmieniać swojego wizerunku dla samej tylko zmiany. Silne marki powinny być stale zarządzane. Ludzie bowiem polegają na nich i ufają im, ponieważ wiedzą czego mogą od nich oczekiwać.
Widoczność marki, która zwiększa ogląd marki przez konsumenta, jest ważna dla zdobycia większej popularności marki. Dolary, euro czy złotówki wydawane na marketing należy inwestować w najlepsze kanały, upewniając się, żeby w ogniwach szczególnej uwagi i koncentracji klienta znajdowały się odpowiednie przekazy, zarówno pod względem formy, jak i treści.
Autentyczność marki wymaga od wszystkich pracowników firmy takiego myślenia i działania, które umożliwią zarówno stworzenie oryginalnego produktu, jak i przekonanie klienta o jego unikatowości, nawet gdy przekonanie to będzie podświadome.
Ostatnim ważnym czynnikiem, do którego aspiruje wiele marek, jest przywództwo — przewodzenie pakietowi marek danej firmy. Jest to najważniejszy czynnik wpływający na długookresowy wzrost wartości marki, który obejmuje: zarządzanie oczekiwaniem marki, osiągnięcie celu powyżej oczekiwań i zaspokajanie coraz wyższych wymagań klientów względem produktów i usług firmy. W dłuższej perspektywie może to doprowadzić do ponownego odkrycia marki i firmy przez klienta.
Przedstawione powyżej kwestie wydają ci się może teraz, zaraz po ich przeczytaniu, skomplikowane, niejasne i zagmatwane. Gdy zaczniesz się nad nimi zastanawiać, dyskutować, wymieniać opiniami, zacznie się rozjaśniać. Z marką jest bowiem tak samo jak z muzyką czy tańcem — opis słowny zupełnie nie oddaje ich istoty. Muzykę trzeba usłyszeć. Taniec trzeba zatańczyć. A markę? Marką trzeba się stać w oczach klientów.
fot. mat. prasowe
Jeśli zainteresował cię temat budowania marek na rynku dla firm (business-to-business), więcej przydatnych informacji (m.in. ciekawe studia przypadków) znajdziesz w książce „Zarządzanie marką w segmencie B2B” Philipa Kotlera i Waldemara Pfoertscha (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008). Wszelkie skróty i uzupełnienia za zgodą Wydawcy. Książkę znajdziesz w księgarni internetowej www.ksiegarnia.pwn.pl, wpisując w pole wyszukiwarki zwrot „kotler b2b”.
oprac. : Wydawnictwo Naukowe PWN
Przeczytaj także
-
Rebranding
-
Jaka przyszłość czeka znane polskie marki?
-
Kreowanie wizerunku nowej marki - podstawy
-
Co robić, aby marka dobrze się sprzedawała?
-
Kreatywna kreacja, czyli budowanie marki
-
Jak zaprojektować najlepsze logo firmy?
-
Marketing marki a marketing produktu
-
Rebranding na rynku motoryzacyjnym
-
Branding - budowanie marki