eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Rynek B2B: budowanie wizerunku marki

Rynek B2B: budowanie wizerunku marki

2008-09-23 13:25

Przeczytaj także: Celebryci a budowanie marki


Ciągłość sugeruje, że firma nie powinna zmieniać swojego wizerunku dla samej tylko zmiany. Silne marki powinny być stale zarządzane. Ludzie bowiem polegają na nich i ufają im, ponieważ wiedzą czego mogą od nich oczekiwać.

Widoczność marki, która zwiększa ogląd marki przez konsumenta, jest ważna dla zdobycia większej popularności marki. Dolary, euro czy złotówki wydawane na marketing należy inwestować w najlepsze kanały, upewniając się, żeby w ogniwach szczególnej uwagi i koncentracji klienta znajdowały się odpowiednie przekazy, zarówno pod względem formy, jak i treści.

Autentyczność marki wymaga od wszystkich pracowników firmy takiego myślenia i działania, które umożliwią zarówno stworzenie oryginalnego produktu, jak i przekonanie klienta o jego unikatowości, nawet gdy przekonanie to będzie podświadome.

Ostatnim ważnym czynnikiem, do którego aspiruje wiele marek, jest przywództwo — przewodzenie pakietowi marek danej firmy. Jest to najważniejszy czynnik wpływający na długookresowy wzrost wartości marki, który obejmuje: zarządzanie oczekiwaniem marki, osiągnięcie celu powyżej oczekiwań i zaspokajanie coraz wyższych wymagań klientów względem produktów i usług firmy. W dłuższej perspektywie może to doprowadzić do ponownego odkrycia marki i firmy przez klienta.

Przedstawione powyżej kwestie wydają ci się może teraz, zaraz po ich przeczytaniu, skomplikowane, niejasne i zagmatwane. Gdy zaczniesz się nad nimi zastanawiać, dyskutować, wymieniać opiniami, zacznie się rozjaśniać. Z marką jest bowiem tak samo jak z muzyką czy tańcem — opis słowny zupełnie nie oddaje ich istoty. Muzykę trzeba usłyszeć. Taniec trzeba zatańczyć. A markę? Marką trzeba się stać w oczach klientów.

fot. mat. prasowe





Jeśli zainteresował cię temat budowania marek na rynku dla firm (business-to-business), więcej przydatnych informacji (m.in. ciekawe studia przypadków) znajdziesz w książce „Zarządzanie marką w segmencie B2B” Philipa Kotlera i Waldemara Pfoertscha (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008). Wszelkie skróty i uzupełnienia za zgodą Wydawcy. Książkę znajdziesz w księgarni internetowej www.ksiegarnia.pwn.pl, wpisując w pole wyszukiwarki zwrot „kotler b2b”.
Przeczytaj także: Skuteczne zarządzanie marką Skuteczne zarządzanie marką

poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: