eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Prezesi banków: co piszą media online?

Prezesi banków: co piszą media online?

2008-09-02 13:47

Prezesi banków: co piszą media online?

Ilość publikacji © fot. mat. prasowe

NewsPoint wraz z portalem finansowym Bankier.pl przygotował raport dotyczący wizerunku wybranych prezesów banków w mediach internetowych. Analiza ilościowa objęła artykuły, które pojawiły się w okresie 1 sierpnia 2007 - 31 lipca 2008. Do analizy wybrano 18 prezesów najbardziej znanych polskich banków. Najczęściej wymienianym w tym czasie prezesem był Jan Krzysztof Bielecki, szef Pekao SA.

Przeczytaj także: Konflikt w Gruzji a polskie media online

fot. mat. prasowe

Ilość publikacji

Ilość publikacji

Dwie pierwsze pozycje zajęli liderzy dwóch największych na polskim rynku graczy – Jan Krzysztof Bielecki z Pekao SA i Jerzy Pruski z PKO BP. Chociaż banki te od lat zawzięcie rywalizują o palmę lidera, w naszym rankingu zdecydowanie wygrał Jan Krzysztof Bielecki, który poza kontekstem wynikającym z jego obecnych obowiązków służbowych, jest też wzmiankowany w kontekście politycznym, jako były premier oraz osoba blisko powiązana z liberalnymi kręgami postsolidarnościowymi.

Analiza jakościowa objęła artykuły od maja do lipca 2008 r. Zasadniczo, nazwiska prezesów banków występują w kontekście komunikacji prowadzonej przez działy PR – wskazuje na to duża liczba powtarzających się tekstów o identycznej strukturze i jej raczej korporacyjny, niż produktowy, charakter.

Prezesi są wzmiankowani często w kontekście wyników finansowych banków (ostatni kwartał był czasem publikacji podsumowań za II kwartał lub pierwsze półrocze) i planów krótko- oraz długoterminowych, w rodzaju zwiększenia liczby placówek czy zmiany nazwy banku (PKO BP i plany zmiany nazwy na Bank Polski). Nader często pisze się też o fuzjach (w ostatnim kwartale uwagę mediów silnie przykuwało planowane przejęcie GE przez BPH), inwestycjach dokonywanych przez podmioty, które są głównymi udziałowcami banków oraz o giełdzie. Czasami banki znajdują atrakcyjny dla mediów sposób, aby pochwalić się swoimi sukcesami finansowymi – media szeroko cytowały informację Banku Millennium o milionowym kliencie.

Dużo miejsca zajmują również informacje dotyczące rynku bankowości w Polsce – strategii banków, ich rywalizacji z konkurentami, ale także trendów konsumenckich (jak chociażby to, że Polacy niechętnie oszczędzają długoterminowo czy płacą kartami za transakcje – wolą raczej wyjmować gotówkę z bankomatów). Rzadziej nazwiska prezesów są wzmiankowane w kontekście typowo produktowym – wyjątkiem są nowe i przełomowe na rynku produkty, jak na przykład wprowadzenie e-podpisu przez Bank Nordea czy plan wprowadzenia bankowych papierów wartościowych przez Getin Bank. Ciekawostką może być to, że nazwisko prezesa banku Eurobanku pojawiło się w spornej reklamacji złożonej przez pewną emerytkę – bank nie potrafił wyjaśnić, dlaczego w jego systemie klientka figurowała jako osoba, która zaciągnęła pożyczkę, mimo braku informacji z banku o jej przyznaniu.

 

1 2

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: