eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Media online o branży PR I-VI 2008

Media online o branży PR I-VI 2008

2008-08-06 01:30

Media online o branży PR I-VI 2008

Agencje PR w Internecie - ilość publikacji © fot. mat. prasowe

NewsPoint przygotował kolejny raport na temat wizerunku agencji public relations w Internecie. W rankingu uwzględniono 31 znanych i najczęściej wymienianych w mediach online agencji PR działających na polskim rynku. Pierwsze 5 miejsc w rankingu przypadło kolejno agencjom: ComPress (284 publikacje), OnBoard PR (249), Euro RSCG Sensors (211), Edelman (207) i Ciszewski PR (206).

Przeczytaj także: Media online o branży PR V-X 2007

Na podstawie analizy jakościowej artykułów NewsPoint można powiedzieć, że znakomita większość inspirowana jest działaniami komunikacyjnymi samych agencji. Publikacje dotyczą zazwyczaj nowych kontraktów, kampanii, nagród czy nowych elementów strategii (wejście na giełdę, rynki zagraniczne czy wprowadzenie nowej usługi).

W ciągu ostatniego półrocza najchętniej wymienianą agencją PR był ComPress (284 publikacje). Najczęściej pisano o niej w kontekście przygotowań i samego debiutu giełdowego na New Connect, który nastąpił 29 maja; kurs akcji firmy podczas dnia otwarcia wzrósł o 552%. W związku z nadzwyczajnym debiutem pojawiły się również nieprzychylne publikacje, związane z podejrzeniami, że tak wysoki kurs otwarcia to „zasługa” spółki MM Conferences - należącej, podobnie jak ComPress, do grupy kapitałowej Migut Media. Sprawą zainteresowała się Komisja Nadzoru Finansowego.

ComPress wymieniany był również w kontekście nowych, licznych kontraktów, podpisanych z firmami: Epson, RWE Stoen, Pepsi (działania PR podczas kampanii z Ebim Smolarkiem oraz dla soków marki Toma), Husqvarna, Immo Industry Group, Albert Polska, GTS Energis, Polski Lek oraz Inotel SA. W mediach online pojawiały się również informacje o wyborze prezesa agencji – Bogdana Biniszewskiego do Rady Etyki PR. Serwisy zamieszczały też wywiady dotyczące debiutu giełdowego firmy – zarówno z prezesem ComPress, jak i z Wiesławem Migutem, prezesem zarządu Migut Media.

Kolejna firma w zestawieniu NewsPoint to OnBoard PR (249 publikacji). Na początku roku media szeroko opisywały raport „2014: Cyfrowa rewolucja", przygotowany wspólnie przez tę agencję oraz przez firmę badawczą PBS DGA. Zainteresowaniem serwisów internetowych cieszył się również fakt zdobycia 2 nagród w tegorocznej edycji międzynarodowego konkursu Mercury Excellence Awards, organizowanego przez amerykańską organizację MerComm. Złota statuetka oraz wyróżnienie Mercury Excellence Awards 2007/8 trafiły do On Board PR za projekty realizowane na zlecenie kanału telewizyjnego Foxlife i NSZZ „Solidarność”. Za projekt dla związku zawodowego agencja została uhonorowana również międzynarodową nagrodą Sabre Awards.

Ponadto, OnBoard rozpoczął ekspansję zagraniczną – na początku marca firma otworzyła biuro w Kijowie. Prezes agencji – Norbert Ofmański – został wymieniony również w artykule Newsweeka, dotyczącym ustawy regulującej lobbing, jako jedna z 34 osób, które w zeszłym roku otrzymały okresowe karty wstępu do Sejmu. Wśród nowych klientów OnBoard media internetowe najczęściej pisały o koncernie Unilever (zwłaszcza o działaniach dla marek Algida i Clear), Disney Channel, Akademii Rozwoju Filantropii, SCA Personal Healthcare.

 

1 2

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: