eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Kupno samochodu: liczy się marka

Kupno samochodu: liczy się marka

2008-08-07 00:03

Kupno samochodu: liczy się marka

Cechy ważne przy wyborze samochodu © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Z badań TNS OBOP wynika, że co dziewiąty dorosły Polak (11%) planuje w tym roku zakup samochodu dla siebie lub swojego gospodarstwa domowego. Najważniejszym aspektem branym pod uwagę przy wyborze auta jest jego marka (37% wskazań) - jej postrzeganie, zaufanie, czy przekonanie o jej wysokiej renomie.

Przeczytaj także: Zakup samochodu: cena najważniejsza

fot. mat. prasowe

Cechy ważne przy wyborze samochodu

Cechy ważne przy wyborze samochodu

Na drugim miejscu wśród osób planujących w 2008 r. zakup samochodu plasują się jego niezawodność oraz cena (36% wskazań). Ekonomiczność auta, rozumiana jako niski koszt utrzymania i eksploatacji samochodu, jest ważna dla jednej trzeciej osób (33%) deklarujących zakup samochodu w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Niemal tak samo istotna jest ogólnie dobra opinia o danym aucie (31%). Polacy coraz częściej zwracają również uwagę na inne kwestie pozaekonomiczne, takie jak bezpieczeństwo samochodu (18%), jego wygląd (18%), wcześniejsze doświadczenia z daną marką lub modelem (16%), wygoda i wielkość samochodu (15%) oraz jego wyposażenie (13%).

Dla porównania, w 2007 roku marka samochodu uzyskała podobną ilość wskazań (38%), mimo to znalazła się na trzecim miejscu. Respondenci częściej wskazywali ekonomiczność samochodu (50%) oraz dobrą opinię o aucie (42%).

Jak wynika z badań TNS OBOP, cena jest nadal jednym z najważniejszych aspektów branych pod uwagę przy planowaniu zakupu samochodu. Średnia kwota, którą respondenci planują przeznaczyć na zakup samochodu w 2008 r. wynosi 21 293 zł i jest o około 30% wyższa niż w roku 2007 r., kiedy to Polacy planowali przeznaczyć na auto średnio 16 561 zł.

fot. mat. prasowe

Planowana kwota przeznaczona na zakup samochodu

Planowana kwota przeznaczona na zakup samochodu

„Wizerunek marki, niezawodność, cena i ekonomiczność to najważniejsze czynniki brane pod uwagę przy dokonywaniu zakupu samochodu. Ze względu na fakt, że Polacy średnio skłonni są przeznaczyć zdecydowanie większą sumę na zakup nowego auta niż w ubiegłym roku, można przypuszczać, że waga ceny jako bezpośredniego motywatora zakupu będzie stopniowo maleć na rzecz cech wizerunkowych marki” – komentuje wyniki badania Magdalena Sawińska, Lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP.

Informacje o badaniu
Dane pochodzą z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w okresie 24 styczeń – 11 luty 2008 na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18 lat i więcej; łączna liczba wywiadów 1952.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: