eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Usługi Internetu a preferencje klientów

Usługi Internetu a preferencje klientów

2008-07-31 13:22

Firma Juniper Networks, Inc. opublikowała wyniki badań stylu życia użytkowników łączności szerokopasmowej. Pokazują one, że europejscy dostawcy usług szerokopasmowych mają możliwości zwiększenia przychodów oferując konsumentom więcej personalizowanych wysokiej jakości usług rozwijanych w oparciu o pozyskiwane doświadczenia.

Przeczytaj także: Jak wybrać ofertę dostępu do Internetu?

Aby zaspokoić rosnące oczekiwania klientów szerokopasmowych, operatorzy muszą lepiej wykorzystać inteligencję sieci lub ryzykować, że pozostaną w miejscu lub prześcignie ich konkurencja, bo nie będą w stanie skutecznie i ekonomicznie wykorzystać okazji stwarzanych przez lojalność klientów.

Badanie wykazało, że 39,3 procent respondentów posługuje się co najmniej pięcioma tożsamościami przy korzystaniu z różnych usług w sieci, do każdej używając innego hasła. Ponadto 79,9 procent przyznaje, że z ich łącza szerokopasmowego korzysta regularnie co najmniej dwóch użytkowników, co sugeruje, że każde łącze szerokopasmowe obsługuje wiele tożsamości i usług.

„Wyniki badania pokazują, że usługodawcy muszą wykorzystać inteligencję drzemiącą w wysokowydajnej infrastrukturze by oferować poszczególnym użytkownikom indywidualne profile dotyczące pasma i wydajności, pobierając wyższe opłaty za główne usługi, a mniejsze za usługi przy których jakość lub opóźnienia nie są krytyczne” – powiedział Paul Gainham, dyrektor marketingu operatorskiego na region EMEA w Juniper Networks. „Powiązania pomiędzy siecią, treścią, usługami i użytkownikiem należy zmienić tak, żeby umożliwiały usługodawcom zwiększenie wartości ich oferty poprzez kontrolę jakości i priorytetyzację. Może to doprowadzić do korzystniejszego podziału dochodów pomiędzy dostawcami usług i dostawcami treści, a także większego zadowolenia klientów, którzy są gotowi zapłacić więcej za usługi klasy premium, a oszczędzić na mniej wymagających.”

W miarę, jak spadają przychody z ruchu głosowego, a podstawowa łączność szerokopasmowa staje się coraz powszechniejsza, usługodawcy stają przed coraz większą koniecznością znalezienia nowych źródeł przychodów. Są też naciskani o dostosowanie się do obecności dostawców treści, którzy oferują interesujące ludzi treści wymagające coraz większego pasma w sieciach dostawców łączności. Aby utrzymać masowy dostęp do tych treści, usługodawcy inwestują w zwiększanie pasma sieci, często bez udziału w przychodach z treści.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: