Silna marka ciągle ważna
2003-10-10 09:51
Przeczytaj także: Towar markowy czyli jaki....?
Analityczna firma Gartner przeprowadziła badanie wśród 197 dystrybutorów i usługodawców, chcąc określić związek pomiędzy znajomością przez klientów marki na rynku, a ich postrzeganiem firmy. Wyniki okazały się chyba mało zaskakujące – im bardziej znana marka, tym firma silniej wyróżnia się z licznego grona konkurentów.Badanie Gartnera miało na celu ustalenie, które marki są najbardziej kojarzone ze specyficznymi sektorami IT: konsultingiem IT, wdrożeniami systemów i integracją, outsourcingiem, oraz zewnętrznym przetwarzaniem danych.
Analizując odpowiedzi dotyczące konsultingu IT, okazało się że w czołowej dziesiątce znalazły się takie duże koncerny jak IBM, HP, czy Microsoft, pomimo tego że ich obecność w tym sektorze nie należy do najmocniejszych.
Co ciekawe, IBM było dominującą marką aż w trzech spośród czterech kategorii. "Poza IBM, żadna inna firma nie posiadała aż tak dominującej roli we wszystkich badanych kategoriach" – powiedziała Christine Adams, analityk Gartnera.
oprac. : 4Press
Przeczytaj także
-
Jak przeprowadzić samodzielny audyt marki?
-
Zachowania konsumentów: czy chcemy kupować ukraińskie marki?
-
Marki ukraińskie w polskich sklepach?
-
Co robić, aby marka dobrze się sprzedawała?
-
Smartfony i operatorzy komórkowi w Top Marka 2020. Kto liderem?
-
Są wyniki Top Marka 2020. Które marki najsilniejsze w mediach?
-
Jak filozofia Jeana Baudrillarda może poprawić sprzedaż?
-
Kreatywna kreacja, czyli budowanie marki
-
Media społecznościowe w służbie budowania marki osobistej