PIP skontrolował hipermarkety
2008-06-22 11:56
Przeczytaj także: Wyniki kontroli PIP w hipermarketach
Do najczęściej stwierdzanych nieprawidłowości należały: nieudzielanie w odpowiednim terminie urlopów wypoczynkowych, łamanie przepisów o czasie pracy, wystawianie błędnych świadectw pracy, niezachowanie porządku w ciągach komunikacyjnych, niewłaściwe składowanie towarów i zły stan pomieszczeń higieniczno-sanitarnych. Podobna była struktura nieprawidłowości ujawnianych przez inspektorów pracy w mniejszych placówkach handlowych - różnice tkwiły jedynie w skali tych uchybień.W wyniku ujawnienia naruszeń przepisów prawa pracy inspektorzy PIP skierowali do pracodawców wiele decyzji nakazujących usunięcie uchybień oraz skierowali wystąpienia o wyeliminowanie nieprawidłowości. Wykonanie wniosków pokontrolnych od lat kształtuje się na wysokim poziomie 80 - 95 proc. Duża jest też efektywność podjętych przez inspektorów działań. Ogółem w latach 1999 - 2007 na skutek ich interwencji wyegzekwowano na rzecz blisko 20 tys. osób kwotę ok. 3,6 mln zł.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl
Przeczytaj także
-
Największe sieci handlowe obawiają się o przyszłość
-
Największe sieci handlowe na świecie 2018
-
E-commerce motorem wzrostu największych sieci detalicznych
-
Największe sieci handlowe walczą o wyniki
-
Jak płacą sieci spożywcze?
-
Największe sieci handlowe rosną wolniej
-
Największe sieci handlowe na świecie 2014
-
Polscy konsumenci a hipermarkety
-
Rynek detaliczny liczy na e-commerce
Najnowsze w dziale Firma
-
Fundusze Europejskie: z jakich programów można obecnie korzystać?
-
Umowy o dzieło w 2023 roku - z kim i na jak długo były zawierane?
-
Raport Elephate "Ranking blogów w e-commerce". Najsilniejsze strategie SEO i content marketingowe w świecie e-handlu
-
Forum Mieszkaniowe 2024. Godne i dostępne mieszkalnictwo bez granic.