eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ranking najcenniejszych marek 2008

Ranking najcenniejszych marek 2008

2008-04-23 01:35

Przeczytaj także: Ranking najcenniejszych marek 2013

  • Dalszy wzrost rynków BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny) — Rynki wschodzące odgrywają kluczową rolę jako katalizatory wzrostu marek międzynarodowych, takich jak np. Apple czy Gucci. Tegoroczny ranking BrandZ świadczy o tym, że rozpędu nabierają marki krajowe z tzw. rynków wschodzących. Marki chińskie zajęły silną pozycję, a rosyjski operator telefonii komórkowej MTS zakwalifikował się do rankingu na pozycji 89. MTS to pierwsza rosyjska marka, która znalazła się wśród Top 100, a jej wartość wynosi 8,1 mld USD. Inne marki z krajów BRIC, na które warto zwracać uwagę w przyszłości to Lukoil, Beeline i Baltika z Rosji, ICICI z Indii oraz Brahma, Petrobras i Bradesco z Brazylii.
  • Boom technologiczny — Sektor technologiczny (w tym operatorzy telefonii komórkowej), do którego należało 28 spośród setki najsilniejszych marek, prześcignął wszystkie inne kategorie w tegorocznym rankingu BrandZ, odnotowując wzrost wartości marek na poziomie 187,5 mld USD, co stanowi ponad połowę całkowitego wzrostu w ramach Top 100.
Komentując tegoroczne wyniki BrandZ, prezes Millward Brown Eileen Campbell powiedziała: „Już od dziesięciu w imieniu WPP lat śledzimy wartość marek, więc zdajemy sobie sprawę, jakim niezwykłym osiągnięciem dla marki jest znalezienie się wśród tej setki i jak wielkiego trudu to wymaga. Pragniemy pogratulować tym firmom za niezwykłe wyniki i dążenie do budowania siły wspaniałych marek. Wiemy też, jak wielką rolę w budowaniu marek odgrywają skuteczne działania marketingowe. Cieszy nas tak wysoki wzrost szczególnie w obliczu wyzwań globalnej gospodarki, co potwierdza nasze przekonanie, że trwałe wsparcie marketingowe to właściwa strategia, szczególnie w zetknięciu z niełatwą sytuacją na rynku”.

BrandZ to ranking oparty na badaniach bezpośrednich. Tym samym odzwierciedla on postrzeganie marek przez ludzi, którzy naprawdę mają coś do powiedzenia – użytkowników marek i konsumentów. Ranking opiera się na bazie danych WPP obejmującej największy zbiór danych na temat wartości marek. W ramach badań nad przygotowaniem rankingu prowadzone są wywiady z ponad milionem konsumentów na całym świecie na temat 50 tys. marek z całego świata. Ranking BrandZ to badanie obejmujące zarówno marki z rynku konsumenckiego, jak i sektora business to business, które jednocześnie oferuje narzędzia umożliwiające przewidywanie rentowności marek w przyszłości. Źródłami danych na temat rentowności marek oraz danych finansowych są odpowiednio Datamonitor oraz Bloomberg.


poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: