Ranking najcenniejszych marek 2008
2008-04-23 01:35
Przeczytaj także: Ranking najcenniejszych marek 2013
- Dalszy wzrost rynków BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny) — Rynki wschodzące odgrywają kluczową rolę jako katalizatory wzrostu marek międzynarodowych, takich jak np. Apple czy Gucci. Tegoroczny ranking BrandZ świadczy o tym, że rozpędu nabierają marki krajowe z tzw. rynków wschodzących. Marki chińskie zajęły silną pozycję, a rosyjski operator telefonii komórkowej MTS zakwalifikował się do rankingu na pozycji 89. MTS to pierwsza rosyjska marka, która znalazła się wśród Top 100, a jej wartość wynosi 8,1 mld USD. Inne marki z krajów BRIC, na które warto zwracać uwagę w przyszłości to Lukoil, Beeline i Baltika z Rosji, ICICI z Indii oraz Brahma, Petrobras i Bradesco z Brazylii.
- Boom technologiczny — Sektor technologiczny (w tym operatorzy telefonii komórkowej), do którego należało 28 spośród setki najsilniejszych marek, prześcignął wszystkie inne kategorie w tegorocznym rankingu BrandZ, odnotowując wzrost wartości marek na poziomie 187,5 mld USD, co stanowi ponad połowę całkowitego wzrostu w ramach Top 100.
BrandZ to ranking oparty na badaniach bezpośrednich. Tym samym odzwierciedla on postrzeganie marek przez ludzi, którzy naprawdę mają coś do powiedzenia – użytkowników marek i konsumentów. Ranking opiera się na bazie danych WPP obejmującej największy zbiór danych na temat wartości marek. W ramach badań nad przygotowaniem rankingu prowadzone są wywiady z ponad milionem konsumentów na całym świecie na temat 50 tys. marek z całego świata. Ranking BrandZ to badanie obejmujące zarówno marki z rynku konsumenckiego, jak i sektora business to business, które jednocześnie oferuje narzędzia umożliwiające przewidywanie rentowności marek w przyszłości. Źródłami danych na temat rentowności marek oraz danych finansowych są odpowiednio Datamonitor oraz Bloomberg.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Ranking najcenniejszych marek 2011
-
Ranking Value-D polskich marek
-
Ranking marek Value-D
-
Ranking najcenniejszych marek 2010
-
Ranking najcenniejszych marek 2009
-
Coca-Cola liderem w rankingu Interbrand
-
Świat: wydarzenia tygodnia 8/2015
-
Google najpotężniejszą marką na świecie
-
Najcenniejsze marki świata 2023. Apple wciąż na szczycie