eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ranking najcenniejszych marek 2008

Ranking najcenniejszych marek 2008

2008-04-23 01:35

Ranking najcenniejszych marek 2008

BRANDZ Top 10 © fot. mat. prasowe

Ogłoszone przez Financial Times wyniki trzeciego dorocznego rankingu BrandZ dowodzą, że marki stają się coraz cenniejsze i coraz silniej stymulują rozwój przedsiębiorstw. Akcje firm będących właścicielami marek zaklasyfikowanych do rankingu BrandZ Top 100 uplasowały się znacznie powyżej średniej w porównaniu z akcjami przedsiębiorstw z rankingu S&P 500.

Przeczytaj także: Ranking najcenniejszych marek 2013

Nowa edycja rankingu BrandZ została ogłoszona 21 kwietnia 2008 r. przez Millward Brown – firmę z sektora badań rynkowych i doradztwa marketingowego. Ranking obejmuje najsilniejsze marki na świecie według wartości pieniężnej wyrażonej w dolarach. Ranking marek opracowuje Millward Brown Optimor – komórka MB, która pomaga przedsiębiorstwom maksymalizować zwrot z inwestycji w marki i działania marketingowe.

fot. mat. prasowe

BRANDZ Top 10

BRANDZ Top 10





Łączna wartość wszystkich marek objętych rankingiem BrandZ Top 100 wzrosła o 21% z poziomu 1,6 tryliona USD w roku 2007 do 1,94 tryliona USD w 2008 – jest to ponad dwukrotny wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Na czele rankingu ponownie znalazła się marka Google, której wartość wynosi 86,1 mld USD, na drugim miejscu uplasowała się marka GE (71,4 mld USD), a za nią Microsoft (70,8 mld USD).

„Tegoroczny ranking marek pokazuje, jak ważne jest inwestowanie w marki, szczególnie w czasach zawirowań na rynku. Silne marki przynoszą ponadstandardowe zyski i chronią przedsiębiorstwa przed ryzykiem” – stwierdziła Joanna Seddon, prezes Millward Brown Optimor. „Nasze dane pokazują, że w porównaniu ze słabym markami silne marki w dalszym ciągu zapewniają lepsze udziały w rynku oraz korzystniejsze ceny akcji w czasach recesji”.

Poniżej przedstawiono najważniejsze tendencje wyłaniające się z danych tegorocznego rankingu BrandZ:
  • Azja stabilna i Azja wschodząca — nowy ranking BrandZ wskazuje na rosnącą siłę marek chińskich. Siedem marek z tegorocznej setki pochodzi z dojrzałych rynków azjatyckich: Japonii, Korei i Hong Kongu. Łączna wartość tych marek wzrosła zaledwie o 7% w ciągu ubiegłego roku (do 111 mld USD). Z kolei wartość czterech marek chińskich, które w tym roku weszły do BrandZ Top 100 wzrosła o 51% (do 124 mld USD). China Mobile, Bank of China, China Construction Bank oraz ICBC dopiero zaczynają ekspansję poza granice Chin, a więc mają znaczący potencjał dalszego wzrostu.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: