eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieProgramy › ERP dla małych i średnich

ERP dla małych i średnich

2003-09-03 11:34

Microsoft Business Solutions Great Plains, producent systemów wspomagających procesy zarządzania klasy ERP, wprowadza we wrześniu br. nowy produkt: polską wersję systemu Great Plains STANDARD, stworzoną specjalnie dla małych i średnich firm.

Przeczytaj także: 4 korzyści z wdrożenia systemu ERP w produkcji

Great Plains STANDARD to system finansowo-księgowy wspomagający zarządzanie, zgodny z polskimi przepisami księgowymi i dostosowany do wymagań Unii Europejskiej. System zaprojektowany został na potrzeby firm zatrudniających do 50 pracowników i potrzebujących max. 10 jednoczesnych użytkowników systemu.

Great Plains STANDARD jest zbudowany modułowo. Użytkownik sam decyduje, jakie funkcjonalności są mu potrzebne i płaci tylko za te moduły, z których będzie korzystał. Przedsiębiorstwo, w miarę rozwoju swoich aktualnych potrzeb, może dowolnie rozszerzać funkcjonalności systemu, aż do płynnego przejścia na system Microsoft Business Solutions Great Plains.

Producent zapewnia również tzw. "gwarancję transformacyjną". Wchodzi ona w skład Abonamentu i oznacza, że przy przejściu na nowy zestaw rozwiązań biznesowych Microsoft Business Solutions - Great Plains użytkownik nie musi ponownie kupować funkcjonalności, na które licencje do tej pory posiadał.

Rdzeń systemu Great Plains STANDARD stanowi wbudowany Microsoft SQL ServerTM Desktop Engine (MSDE) - system obsługi baz danych o wielkości do 2 gigabajtów.

W skład Great Plains STANDARD wchodzi około 20 w pełni zintegrowanych ze sobą modułów funkcjonalnych. Wśród nich są:
  • Obsługa systemu: Administrator + Edytor Raportów;
  • Finanse: m.in. Księga Główna z AFA, FRx, Należności, Zobowiązania, Kasa/Bank, Wielowalutowość, Windykacja Należności, Planowanie przepływu gotówki;
  • Dystrybucja: m.in. Magazyn, Sprzedaż, Zakupy, Drukarki Fiskalne;

System zapewnia duży zakres integracji z Microsoft Office XP. Dzięki niemu z poziomu produktów Microsoft Office XP (Word, Excel, Outlook, itp.). użytkownicy mają łatwy, bezpośredni dostęp do danych i informacji zawartych w systemie. Za pomocą tzw. Menadżera Inteligentnych Tagów można tworzyć ujednolicone przeglądy informacyjne dotyczące funkcji biznesowych takich jak: sprzedaż, rachunkowość oraz kadry i płace. Są automatycznie podpowiadane i wywoływane np. podczas tworzenia dokumentu w programach Word czy Outlook.

Great Plains STANDARD dostarcza również opcje raportowania i budżetowania zawarte w generatorze zestawień finansowych FRx. Wprowadzono także szereg rozszerzeń, ułatwiających kontrolę finansów oraz funkcji wymaganych przez przepisy Unii Europejskiej, m.in:
  • VAT Daybook – aplikacja umożliwiająca generowanie raportów VAT zgodnych z normami podatkowymi poszczególnych członków Wspólnoty Europejskiej;
  • moduł rozliczania dodatkowych kosztów zakupu (landed cost);
  • funkcje naliczania Intrastatu - takich danych statystycznych wymagają przepisy Unii.

Cena pakietu Great Plains STANDARD z bazą danych MSDE rozpoczyna się od kwoty 900 USD dla wersji jednostanowiskowej, poprzez kwotę 3.150-4.000 USD dla najbardziej rozpowszechnionej wersji dla 5-7 użytkowników do kwoty 5.400 USD netto dla maksymalnej konfiguracji na 10 jednoczesnych użytkowników. Klient może dowolnie decydować o liczbie zakupionych licencji (liczonych jako liczba jednoczesnych użytkowników). Orientacyjny koszt wdrożenia wspomnianej 10 stanowiskowej wersji STANDARD wynosi 10.000 zł netto - ustalany przez każdego z partnerów indywidualnie zależnie od zakresu prac koniecznych do wykonania u poszczególnych klientów.

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: erp, systemy erp
8-kanałowy kodek audio

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: