eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża budowlana a media

Branża budowlana a media

2008-02-28 00:59

Branża budowlana a media

Kanały dotarcia do respondentów z branży budowlanej © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Firma ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku w swoim raporcie "Media na Rynku Budowlanym" sprawdziła jakie są najskuteczniejsze kanały dotarcia do osób związanych z branżą budowlaną czyli inwestorów indywidualnych (którzy w latach 2006 lub 2007 nabyli materiały budowlane), architektów/projektantów, wykonawców oraz deweloperów.

Przeczytaj także: Branża budowlana w mediach

Wiedza na temat najskuteczniejszych kanałów dotarcia, poznanie najbardziej opiniotwórczych środków przekazu czy zwyczajów związanych z korzystaniem z różnorodnych mediów, pozwala nie tylko zaspokoić potrzeby informacyjne, ale również ułatwia podjęcie decyzji w aspekcie przeprowadzenia efektywnych kampanii informacyjnych i reklamowych. W raporcie „Media na Rynku Budowlanym” przedstawiono m.in. takie zagadnienia jak:
  • czytelnictwo prasy ogólnej i branżowej
  • oglądane stacje telewizyjne i słuchane stacje radiowe
  • dostęp do Internetu i najczęściej wybierane usługi
  • miejsce i częstotliwość korzystania z poszczególnych mediów: prasy ogólnej i branżowej, z telewizji, z radia oraz z Internetu
  • stosunek do reklam zamieszczanych w prasie, radiu, telewizji oraz Internecie
  • elementy skutecznego przekazu reklamowego itd.

fot. mat. prasowe

Kanały dotarcia do respondentów z branży budowlanej

Kanały dotarcia do respondentów z branży budowlanej

Z przeprowadzonych przez firmę ASM analiz wynika, że najwięcej, bo 97,3%, respondentów ogląda stacje telewizyjne. Ponadto, znacząca liczba osób związanych z branżą budowlaną jest słuchaczami audycji radiowych (92,0%) oraz czytelnikami prasy ogólnej (90,8%), czyli niezwiązanej z branżą budowlaną. W mniejszym odsetku, badani są użytkownikami Internetu (84,5%) oraz odbiorcami prasy branżowej (72,0%).

ASM dodaje, że kobiety częściej niż mężczyźni czytają prasę ogólną, z kolei mężczyźni częściej korzystają z informacji zawartych w prasie branżowej oraz w Internecie. W zbliżonym odsetku zarówno kobiety, jak i mężczyźni są odbiorcami radia i telewizji.

Analizując miejsce zamieszkania osób związanych z branżą budowlaną, bardziej aktywni pod względem czytania prasy ogólnej są mieszkańcy województw opolskiego i pomorskiego. Z kolei, prasa branżowa częściej, niż na innych obszarach, czytana jest w województwie dolnośląskim. Co więcej, telewizja częściej odbierana jest w województwach świętokrzyskim, warmińsko-mazurskim, kujawsko-pomorskim, lubelskim oraz podkarpackim. Natomiast radio częściej słuchane jest w województwach małopolskim, niż na pozostałych obszarach. Natomiast największy odsetek Internautów znajduje się w województwach mazowieckim i dolnośląskim.

 

1 2

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: