Foto-komórki podbijają rynek
2003-08-25 00:27
Przeczytaj także: MMS-y coraz popularniejsze
Jak podaje David McQueen, konsultant ARC i autor raportu o przyszłości telefonów komórkowych w latach 2003-2008 – 15% wszystkich sprzedawanych telefonów komórkowych to urządzenia z wbudowanymi aparatami, lub akcesoriami fotograficznymi. Głównym czynnikiem napędzającym sprzedaż jest wymiana posiadanych komórek na nowe, posiadające większe możliwości. To całkowity zwrot w porównaniu z sytuacją sprzed kilku lat, gdzie podstawowym segmentem klientów były osoby, decydujące się po raz pierwszy na zakup telefonu komórkowego."Klienci kuszeni przez nowoczesny wygląd, obrotowe moduły fotograficzne i ekrany, oraz liczne możliwości multimedialne (kolorowe wyświetlacze, dźwięki polifoniczne, czy MMS-y), będą się decydować na wymianę posiadanych komórek, szczególnie przed Bożym Narodzeniem" – powiedział McQueen.
ARC szacuje że 2005r. liczba sprzedawanych telefonów z wbudowanymi aparatami fotograficznymi wyniesie 130 mln sztuk, a po spopularyzowaniu się telefonii trzeciej generacji, w 2008r. liczba ta wyniesie 210 mln. Globalny rynek telefonów komórkowych wzrośnie w tym roku o 10,3% z poziomu 402 mln sztuk do 444 mln. Ten wzrostowy trend będzie się utrzymywał jeszcze przez kilka najbliższych lat i w 2008r. całkowita sprzedaż "komórek" wyniesie 689 mln sztuk.
Z kolei, jak przewiduje Strategy Analytics, Nokia będzie systematycznie zwiększać swoją obecność na rynku telefonów komórkowych i w 2004r. obejmie już ponad 40% udziałów, sprzedając 203 mln sztuk "komórek".
oprac. : 4Press
Przeczytaj także
-
Europejskie telefony Philipsa
-
Megapikselowe Sanyo
-
4 megapiksele w telefonie
-
Siemens w stylu iPoda
-
Nowe telefony LG
-
Aparat czy telefon?
-
Telefon z kamerą
-
Przedwakacyjne premiery Nokii
-
Jak się zgubisz, zrób zdjęcie