eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rośnie rynek wyposażenia wnętrz

Rośnie rynek wyposażenia wnętrz

2008-02-19 01:16

Rośnie rynek wyposażenia wnętrz

Wartość (mld zł) i dynamika (%) detalicznego rynku wyposażenia wnętrz w Polsce, 2006-2007 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Nadszedł w Polsce dobry czas dla branży wyposażenia wnętrz - wynika z raportu firmy PMR. Polscy konsumenci coraz bardziej interesują się ofertą wyposażeniową przykładając większą wagę do wyglądu swoich mieszkań. Mimo, iż coraz to nowe sieci specjalistyczne pojawiają się na rynku, to markety DIY notują najszybszy, spośród kanałów dystrybucji, wzrost sprzedaży asortymentu wyposażeniowego.

Przeczytaj także: Rynek wyposażenia wnętrz w Polsce 2010

Według raportu firmy PMR sprzedaż dóbr z szeroko pojętej kategorii wyposażenia wnętrz wzrosła w 2007 roku o 18% do 16,5 mld zł. Dalszy dynamiczny rozwój budownictwa mieszkaniowego, remonty oraz systematycznie poprawiająca się kondycja finansowa polskich konsumentów będą nadal napędzać sprzedaż tego typu artykułów. PMR prognozuje zatem, iż w latach 2008-2010 obroty polskiego rynku wyposażenia wnętrz będą rosnąć w tempie ponad 15% rocznie.

fot. mat. prasowe

Wartość (mld zł) i dynamika (%) detalicznego rynku wyposażenia wnętrz w Polsce, 2006-2007

Wartość (mld zł) i dynamika (%) detalicznego rynku wyposażenia wnętrz w Polsce, 2006-2007




Jednym z powodów dobrej koniunktury na rynku jest notowany od około 24 miesięcy dynamiczny wzrost płac w Polsce, który przekłada się na wzrost optymizmu i większą skłonność do zakupów. Wzrost wynagrodzeń oraz powstawanie nadwyżek finansowych w budżetach gospodarstw domowych wyzwala większą skłonność do zakupów dóbr poprawiających standard życia, a nie tylko zaspakajających podstawowe potrzeby. Polscy konsumenci nadrabiają więc powoli braki w wyposażeniu swych mocno niedoinwestowanych oraz często długo nieremontowanych domów i mieszkań.

Polacy budują, remontują, urządzają się…

W miarę poprawiającej się kondycji finansowej gospodarstw domowych obserwujemy rosnącą skłonność do remontów mieszkań i domów oraz do wymiany przestarzałych sprzętów na nowe. To, w połączeniu z niespotykaną dotąd w Polsce liczbą nabywanych i oddawanych do użytku mieszkań (134 tys. w 2007 roku, 16% więcej niż w roku 2006), przekłada się na wzrost popytu na artykuły wykończeniowe, wyposażeniowe i dekoracyjne, a co za tym idzie na zwiększone obroty w sklepach z takim asortymentem.

Równocześnie zwiększa się świadomość ładnego mieszkania oraz potrzeba wystroju i dekoracji wnętrza wśród Polaków. Zaczynają oni przywiązywać coraz większą wagę do tego jak mieszkają i jak urządzone jest ich mieszkanie. Liczne programy telewizyjne, w których doradza się jak urządzić mieszkanie, różnorodność tytułów poradników wnętrzarskich oraz obserwacja zagranicznych trendów sprawia, że coraz liczniejsza grupa konsumentów poszukuje artykułów nowoczesnych, modnych, oryginalnie zaprojektowanych o ciekawym wzornictwie i kolorystyce, zarówno mebli, jak i porcelany czy tekstyliów domowych. Szczególnie w przypadku mebli oprócz ceny i funkcjonalności, coraz częściej pod uwagę brana jest jakość, komfort i ciekawy projekt.

… a sieci sprzedaży rosną

Rynek wyposażenia wnętrz jest w Polsce rynkiem bardzo rozdrobnionym, na którym znaczna część sprzedaży odbywa się poprzez sklepy specjalistyczne niezrzeszone w żadnej sieci. PMR szacuje, iż w 2007 roku sklepy indywidualne odpowiadały za 40% wartości rynku.

Najszybciej – o 33% w porównaniu z rokiem 2006 – rosła natomiast sprzedaż wyposażeniowego asortymentu w marketach budowlanych typu DIY.

 

1 2

następna

Produkcja w Polsce I 2008

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: