eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Media internetowe: ranking firm IT 2007

Media internetowe: ranking firm IT 2007

2008-01-16 12:45

Media internetowe: ranking firm IT 2007

© fot. mat. prasowe

NewsPoint przygotował raport na temat firm IT o których najczęściej pisano w polskim Internecie. Firmy do badania zostały wyselekcjonowane z raportu Computerworld TOP 200 za 2006 r. Podmioty znajdujące się w czołówce tego zestawienia nie zawsze wygrywają pod względem ilości publikacji. Ponadto, charakter publikacji - zwłaszcza dotyczących największych polskich firm - zadaje kłam obiegowej opinii, że branża IT jest nudna.

Przeczytaj także: ITwiz Best100: największe firmy IT w Polsce

Zdecydowanym rekordzistą jest firma Asseco, której nazwa do 31 grudnia 2007 r. pojawiła się w mediach już 6365 razy. Większość z publikacji na temat rzeszowskiego giganta stanowią komunikaty i informacje giełdowe. Wiele z nich dotyczy fuzji i przejęć (np. z Prokomem). Firma często pojawia się w mediach w kontekście akwizycji za granicami Polski (spółki czeskie, słowackie, rumuńskie i z regionu byłej Jugosławii oraz – niedawno - niemiecka firma AP-AG Group). Olbrzymią część publikacji stanowią wzmianki w kontekście sponsoringu drużyny siatkówki Asseco Resovia (1577 artykułów). Jednocześnie w raporcie Computerworld TOP 200 w zestawieniu największych dostawców usług IT w 2006 roku Asseco znajduje się na 24. miejscu.

fot. mat. prasowe

Kolejnymi firmami w rankingu są światowi gracze – IBM (4446) i Oracle (2354). Na 4. miejscu znajduje się Prokom Software z 1857 artykułami. Wiele z nich dotyczy Ryszarda Krauzego i przedstawienia mu zarzutów fałszywych zeznań oraz utrudniania śledztwa w sprawie przecieku z akcji CBA w resorcie rolnictwa. Sporo medialnego zamieszania wokół Prokomu powstało również w związku z rezygnacją Krauzego ze stanowiska prezesa zarządu i sprzedażą Prokomu firmie Asseco. Prokom pojawia się również w kontekście sponsorowania drużyn Prokom Trefl Sopot i Prokom Arka Gdynia, jednak rzadziej niż pozostali informatyczni sponsorzy polskich drużyn (60 publikacji).

Wśród wybranych firm jeszcze trzy podmioty międzynarodowe (SAP, HP i Deloitte) zanotowały ponad 1000 publikacji w internecie. Kolejne firmy IT w zestawieniu to polskie spółki giełdowe: ComArch (1077), ATM (1054), Teta (1040), Emax (976), Infovide-Matrix (881) i ABG Ster-Projekt (832), o którym często pisano w kontekście połączenia z innym polskim gigantem informatycznym – SPIN. Przy bardzo silnej, piątej pozycji ComArchu w raporcie Computerworld TOP 200, zaskakuje dość niska ilość artykułów w internecie na temat tego informatycznego giganta. Informacje o krakowskiej spółce najczęściej dotyczą giełdy, kontraktów z instytucjami rządowymi oraz sportu (sponsoring Cracovii). Dzięki działalności sponsorskiej Comarch ‘zarobił’ aż 394 artykuły. Sponsorowanie sportu jest zatem dla firm IT doskonałą metodą na zaistnienie w świadomości odbiorców.

Z raportu NewsPoint wynika zatem, że wielkość nie ma znaczenia (przynajmniej w przypadku PR-u firm IT). Wysoka pozycja w rankingu podsumowującym wyniki finansowe nie zawsze wiąże się z dużą ilością publikacji.

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: