eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marketing przyszłości - raport TrendScope 2008

Marketing przyszłości - raport TrendScope 2008

2007-12-09 01:31

Zip Culture, Word of Mouth, Multitasking, User Generated Content i mCommerce - te trendy bedą rządzić polskim konsumentem w 2008 r. - wynika z raportu "TrendScope 2008" przygotowanego przez agencję Tequila\Polska. Identyfikację trendów przygotowano w oparciu o badania instytutu IQS and Quant Group oraz Pentor Research International.

Przeczytaj także: Komunikacja wizualna: digital signage w Polsce

Jak wynika z badań przeszło 46 proc. Polaków nie wierzy reklamom a 50 proc. chętnie poleca produkty znajomym. Człowiek zaczyna być coraz bardziej postrzegany jako medium, a więc wzrasta jego rola jako środka komunikacji. Tequila\Polska prognozuje, że zgodnie z narastającą siłą Word of Mouth, marketerzy odejdą w 2008 r. od komunikacji masowej na rzecz bardziej indywidualnej, jak np. bezpośrednia rekomendacja.

Innym popularnym trendem ma być kultura "Zip", czyli tendencja do upraszczania i kompresowania wszystkich informacji. Czynnik ten ma stawać się coraz bardziej istotny ze względu na rosnące przyzwyczajenie ludzi do otrzymywania skróconych informacji oraz postępującej niezdolności do ich zrozumienia.

Agencja przewiduje, że dynamicznie rozwijać się będzie także User Generated Content, czyli zjawisko przejmowania przez konsumentów kontroli nad mediami i współtworzenie ich zawartości jak np. fora czy blogi. Trend ten już teraz wychodzi poza internet i zaczyna dominować także w audycjach radiowych czy telewizyjnych, gdzie to widzowie decydują o przebiegu programu.

MCommerce ma się tymczasem rozwijać dwutorowo w obszarze telefonii komórkowej: jako integracja z e-commercem (wprowadzenie domen .mobi  i uruchomienie pierwszych serwisów .mobi) oraz kodowanie informacji w telefonie na zasadzie chipa. Już teraz komórka jest chętnie wykorzystywana w rozrywce do ściągania tapet, filmów czy muzyki oraz dokonywania bezgotówkowych transakcji. Z takich usług najczęściej korzystają ludzie do 29 wieku życia.

Raport zauważa ponadto, że trendem coraz silniej widocznym staje się ostatnio Mulititasking, czyli korzystanie ze skompilowanych ze sobą kilku mediów jednocześnie. Firmom daje on możliwość dotarcia do wielu klientów jednocześnie m.in. poprzez reklamę zintegrowaną. Sprawia jednak także, że jednostka indywidualna nie może skupić się na jednym medium i pozostaje rozproszona.
Przeczytaj także: Reklama i zmysły Reklama i zmysły

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: