eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Internet w Polsce VII-IX 2007

Internet w Polsce VII-IX 2007

2007-12-02 00:02

Internet w Polsce VII-IX 2007

Częstotliwość korzystania z Internetu © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Już ponad 41% Polaków korzysta z Internetu. Oznacza to kilku procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Podobna tendencja wzrostowa dotyczy też innych wskaźników, takich jak częstość korzystania z Internetu oraz miejsce (dalszy wzrost łączenia się z siecią z domu) - wynika z badań NetTrack instytutu SMG/KRC z okresu lipiec-wrzesień 2007.

Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2006

Jeśli chodzi o częstość korzystania z Internetu to aż 65,2 proc. ankietowanych deklaruje, że korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie, a 19 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego od 3 do 5 lat (28,1 proc.) oraz powyżej 5 lat (23,7 proc.).

fot. mat. prasowe

Częstotliwość korzystania z Internetu

Częstotliwość korzystania z Internetu







Większość ankietowanych korzysta z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło 81,7 proc. respondentów) lub pracy (25,2 proc.). W szkołach lub na uczelni tylko 10,1 proc. korzysta z połączenia, a w kawiarenkach internetowych i sklepach komputerowych jedynie 3,2 proc. Taki rozkład odpowiedzi może wiązać się ze wzrostem ilości stałych łącz w domach - 73 proc. badanych przyznało się do jego posiadania, co oznacza wzrost o 5,9 pkt. proc. w porównaniu do badania z lipca-września 2006 roku. Na kolejnym miejscu ze względu na sposób łączenia się z Internetem w domu znajduje się modem (dial-up) z jedynie 3,4 proc. wskazań.

Profil polskiego internauty również prezentuje się interesująco. Podział ze względu na płeć jest prawie że wyrównany i wynosi 51 proc. dla mężczyzn i 49 proc. dla kobiet. Jeśli chodzi o wiek wciąż dominują ludzie młodzi - 15-24 lat (37 proc.), jednak osoby w wieku 25-39 lat powoli, lecz systematycznie zwiększają swój udział, który wynosi obecnie 34 proc. (wzrost o 1 pkt. proc. w porównaniu do badania z VII-IX 2006 roku).

fot. mat. prasowe

Rankingi portali internetowych

Rankingi portali internetowych

Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupą internautów wciąż stanowią osoby ze średnim wykształceniem (42 proc.), następnie z wyższym (26 proc.), a na końcu z podstawowym i zasadniczym (odpowiednio 19 i 13 proc.).

W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 57,6 proc. respondentów, a tuż za nim z 56,9 proc. znajduje się Onet.pl. Na kolejnych pozycjach uplasowały się kolejno Allegro (50,8 proc.), Wirtualna Polska (47,9 proc.) oraz Interia.pl (32,9 proc.).

Inaczej sytuacja wygląda biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca. Tutaj niezaprzeczalny prym wiedzie Google z 82,9 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 61,6 proc., a na trzecim Onet.pl z 58,6 proc. Na ostatniej, 10 pozycji z 14,6 proc. wskazań pojawiła się Era.pl.

Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie lipiec-wrzesień 2007 roku na próbie 4795 osób, które w badaniu wstępnym na pytanie, czy korzystają z Internetu, odpowiedziały twierdząco.


Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2015 Internet w Polsce VII-IX 2015

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: