eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Cechy dobrych programów partnerskich

Cechy dobrych programów partnerskich

2003-07-31 11:30

Co to znaczy "dobry program partnerski"? Z pewnością taki, na którym możesz dużo zarobić. To fakt. Ale co dokładnie sprawia, że dany PP jest lepszy od innych?
PP, czyli... Pułapka Prowizji

Który program partnerski wydaje Ci się atrakcyjniejszy - ten, który oferuje 5% prowizji, czy ten z prowizją 20%? Pierwsza odpowiedź, która się nasuwa, to: "no jasne, że ten drugi! Przecież większa prowizja to większe dochody mniejszym kosztem i w krótszym czasie!"

Ale uważaj. Prowizja 5% w pierwszym przykładzie to rzeczywiście niewiele, ale dzięki innym zaletom (o których powiemy sobie później) taki program może okazać się dużo bardziej atrakcyjny.

Prowizja JEST ważna, bo to ona po części decyduje o tym, ile zarobisz. Nie popełniaj jednak krytycznego błędu i nie wybieraj PP wyłącznie na podstawie prowizji, którą oferuje. Inne czynniki są równie ważne.

Cookies, czyli rola ciastek w PP

Cookies (ang. "ciastka") to niewielkie pliki, zapisywane na komputerze użytkownika. Używane są m.in. do identyfikacji internauty przy kolejnych wizytach na stronie WWW.

W programach partnerskich cookies służą do przypisywania internauty danemu partnerowi. Wyjaśnię to na prostym przykładzie:
  1. Pan Iksiński odwiedza stronę o literaturze science-fiction. Czyta recenzję książki i decyduje, że musi ją mieć. Na końcu recenzji jej autor umieścił link partnerski do ksiegarni internetowej, w której można kupić książkę. Pan Iksiński klika na link.
  2. Kiedy wchodzi na stronę księgarni, na jego komputerze zapisywane jest cookie z identyfikatorem partnera. Iksiński nie decyduje się jeszcze na zakup - postanawia dokonać go następnego dnia. Wyłącza komputer i idzie spać, ale cookie pozostaje zapisane.
  3. Pan Iksiński wstaje rano i przypomina sobie, że miał zamówić książkę. Wchodzi (tym razem bezpośrednio, nie przez stronę partnera) na strony księgarni, znajduje interesującą go pozycję i w kilka chwil później składa zamówienie.
  4. Iksiński odbiera paczkę, płaci i zagłębia się w lekturze... A partner? Cieszy się - zarobił prowizję od sprzedaży książki!

Jak widać, cookies to rozwiązanie niezwykle korzystne dla partnerów. Dzięki "ciastkom" wysiłek partnera nie idzie na marne - otrzymuje prowizję nawet wtedy, gdy klient dokona zakupu kilka, kilkanaście dni później.

Na rozbudowanym systemie cookies oparty jest program partnerski . Na stronie WWW programu znajduje się dokładny opis tego systemu - warto się z nim zapoznać, tym bardziej, że sam program jest naprawdę bardzo dobry.

Forma współpracy - link, a może coś innego?

Ogólnie rzecz biorąc, możemy wyróżnić dwie podstawowe formy współpracy:

1. Link referencyjny - partner otrzymuje link ze specjalnym kodem.

2. Formularz - partner otrzymuje gotową stronę WWW lub jej fragment.

Zastanówmy się przez chwilę nad zaletami i wadami obu rozwiązań.

Link partnerski jest zdecydowanie wygodniejszy - wystarczy, że partner "nastroi" odpowiednio użytkownika, aby ten kliknął w link. W chwili kliknięcia rola partnera się kończy.

Formularz jest rozwiązaniem bardziej czasochłonnym dla partnera - często musi on poświęcić sporo wysiłku, aby odpowiednio dopasować formularz do swojej strony. Z drugiej strony, potencjalny klient nie może ominąć partnera przy zakupie - po prostu nie wie, że partner reprezentuje inną firmę.

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Spytek / Programy Partnerskie.info Programy Partnerskie.info

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: