Najpopularniejsze marki własne w Rosji 2007
2007-11-12 03:34
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Marki własne detalistów w Polsce 2010
Blisko dwie trzecie handlu w Rosji odbywa się poprzez małe niezależne sklepy i punkty sprzedaży. Istotną rolę odgrywają również bazary i sprzedaż uliczna. Tym niemniej, udział tych form sprzedaży zmniejsza się, natomiast rośnie wartość sprzedaży w nowoczesnych obiektach handlu detalicznego, tj. w hipermarketach, supermarketach, sklepach dyskontowych i marketach typu cash and carry. Według danych szacunkowych PMR, w 2006 r. zorganizowany handel detaliczny stanowił 12% sprzedaży na detalicznym rynku artykułów spożywczych w Rosji.Silny wzrost
Koncepcja marek własnych, tj. towarów produkowanych wyłącznie dla danego sprzedawcy i najczęściej opatrzonych jego logo, zyskuje coraz większą popularność wśród detalistów wraz z ich rozpowszechnianiem w Rosji. Według najnowszego raportu PMR „Marki własne w Rosji 2007” (Private Label in Russia 2007), w 2006 r. sprzedaż produktów pod marką własną osiągnęła wartość 1,6 mld €, co oznacza wzrost o 120%, a ich udział w sprzedaży zorganizowanych sieci handlowych wyniósł 10%. Jednocześnie sprzedaż produktów private label stanowiła niewiele ponad 1% detalicznej sprzedaży artykułów spożywczych ogółem. Zdaniem Małgorzaty Machnickiej, analityka rynku handlu detalicznego w PMR, można to tłumaczyć tym, że pozycja nowoczesnych detalistów wciąż jest znacznie niższa niż w krajach zachodnich. Marki własne mają stosunkowo niedługą historię na rynku rosyjskim, w związku z czym koncepcja ta jest mniej znana klientom.
Marki własne wprowadzane są przez detalistów zagranicznych w ramach wdrażania polityki sprawdzonej na rynkach innych krajów, jak również przez podmioty krajowe. To właśnie rosyjski operator sieci supermarketów i hipermarketów Ramstore po raz pierwszy wprowadził w 2000 r. ideę marek własnych na ten rynek.
Wśród wszystkich sieci handlowych w Rosji największy asortyment tego typu produktów posiada Metro Cash and Carry, oferujący 4 500 produktów pod marką własną. Jednak to lokalny dyskonter Magnit szczyci się największą liczbą oferowanych marek własnych. Liderem pod względem wartościowego udziału produktów sygnowanych własnym logo jest Kopeyka.
fot. mat. prasowe
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Marki własne detalistów w Polsce 2009
-
Marki własne detalistów w Polsce 2008
-
Polacy kochają marki własne
-
Spożywcze marki własne w 2011 roku
-
Marki własne detalistów w Polsce 2011-2013
-
Allegro, Lidl i Rossmann to najsilniejsze marki roku 2023
-
Ponad 1500 marek w polskich centrach handlowych
-
Najpopularniejsze marki w Polsce 2023: Allegro, Rossmann i Lidl
-
Najsilniejsze marki w mediach 2023. Na podium Onet, PKO Bank Polski i Wirtualne Media