eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Oprogramowanie multimedialne i edukacyjne w Polsce 2006

Oprogramowanie multimedialne i edukacyjne w Polsce 2006

2007-11-09 12:12

Oprogramowanie multimedialne i edukacyjne w Polsce 2006

Struktura rynku oprogramowania multimedialnego i edukacyjnego w Polsce w 2006 r. © fot. mat. prasowe

Według analizy DiS odnoszącej się do rynku oprogramowania multimedialnego i edukacyjnego w Polsce, ocenia się iż w 2006 r. osiągnął on wartość 383,8 mln zł przy dynamice 26,3%. Aż 56,4% tego rynku stanowi oprogramowanie rozrywkowe, zaś 43,6% oprogramowanie edukacyjne.

Przeczytaj także: Rynek oprogramowania multimedialnego i edukacyjnego w Polsce

Na ogólną wartość 216,3 mln zł sprzedaży oprogramowania rozrywkowego składa się w 94,9% sprzedaż gier komputerowych i ok. 5,1% rozrywkowych serwisów www. Wartość 167,5 mln zł sprzedaży oprogramowania edukacyjnego jest wypełniona w 74,7% przez bazy wiedzy.

W 2006 r. dynamika ogólna rynku multimediów w Polsce wyniosła 26,3%, przy dynamice 11,9% wkładu krajowego i dynamice 56,7% wkładu zagranicznego. Przewidywana przez DiS ogólna dynamika rynku oprogramowania multimedialno-edukacyjnego w latach 2006-2010 będzie stale co najmniej kilkunastoprocentowa. To oznacza, że w ocenianym okresie trzech lat ulegnie on prawie podwojeniu. Będzie to dynamika znacznie wyższa od przewidywanej dynamiki rynku IT ogółem.

W ocenach DiS aktualnie największą firmą zajmującą się dystrybucją oprogramowania multimedialnego i edukacyjnego jest CD Projekt, który wraz z YDP oraz LEM zajmuje ponad 50% tego rynku. Jednak nawet ta firma w większej części swojej działalności po prostu lokalizuje oprogramowanie wielu znanych międzynarodowych producentów. W tym np. Ubisoftu (który sam współpracę deweloperską nawiązał jednak z programistami w Rumunii) oraz od 2004 r. Microsoftu. Polscy programiści są coraz drożsi, dlatego rynek gier czekają w najbliższych latach kolejne przeobrażenia od modelu deweloperskiego w kierunku modelu jeszcze bardziej opartego dystrybutorach.

fot. mat. prasowe

Struktura rynku oprogramowania multimedialnego i edukacyjnego w Polsce w 2006 r.

Struktura rynku oprogramowania multimedialnego i edukacyjnego w Polsce w 2006 r.

Obecność Internetu wprowadza do rynku gier, edukacji i multimediów coraz nowe jakości. W Internecie pojawia się coraz więcej portali z grami przynajmniej częściowo darmowymi. Również nauka przez Internet staje się coraz bardziej popularna. Kilka lat temu nowością były systemy e-learning. Techniki nauczania na odległość znalazły podatny grunt zarówno w różnego rodzaju szkołach oraz uczelniach, jak i wśród klientów korporacyjnych. Korporacje w rozmaitych okolicznościach mogą szybko nauczyć swoich pracowników nowych umiejętności, i to wyłącznie tych, które w danej chwili należy opanować. Narzędzia e-learningu stanowią połączenie systemów zarządzania wiedzą z kwalifikacjami do odpowiedniego wypełniania ich treścią. Narzędzia stają się coraz częściej domeną globalną, międzynarodową. Trafiają się na tym rynku lokalne eksperymenty, jednak z braku silnego popytu spotykają się one z ograniczoną kontynuacją.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: