Oprogramowanie multimedialne i edukacyjne w Polsce 2006
2007-11-09 12:12
Struktura rynku oprogramowania multimedialnego i edukacyjnego w Polsce w 2006 r. © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rynek oprogramowania multimedialnego i edukacyjnego w Polsce
Na ogólną wartość 216,3 mln zł sprzedaży oprogramowania rozrywkowego składa się w 94,9% sprzedaż gier komputerowych i ok. 5,1% rozrywkowych serwisów www. Wartość 167,5 mln zł sprzedaży oprogramowania edukacyjnego jest wypełniona w 74,7% przez bazy wiedzy.W 2006 r. dynamika ogólna rynku multimediów w Polsce wyniosła 26,3%, przy dynamice 11,9% wkładu krajowego i dynamice 56,7% wkładu zagranicznego. Przewidywana przez DiS ogólna dynamika rynku oprogramowania multimedialno-edukacyjnego w latach 2006-2010 będzie stale co najmniej kilkunastoprocentowa. To oznacza, że w ocenianym okresie trzech lat ulegnie on prawie podwojeniu. Będzie to dynamika znacznie wyższa od przewidywanej dynamiki rynku IT ogółem.
W ocenach DiS aktualnie największą firmą zajmującą się dystrybucją oprogramowania multimedialnego i edukacyjnego jest CD Projekt, który wraz z YDP oraz LEM zajmuje ponad 50% tego rynku. Jednak nawet ta firma w większej części swojej działalności po prostu lokalizuje oprogramowanie wielu znanych międzynarodowych producentów. W tym np. Ubisoftu (który sam współpracę deweloperską nawiązał jednak z programistami w Rumunii) oraz od 2004 r. Microsoftu. Polscy programiści są coraz drożsi, dlatego rynek gier czekają w najbliższych latach kolejne przeobrażenia od modelu deweloperskiego w kierunku modelu jeszcze bardziej opartego dystrybutorach.
fot. mat. prasowe
Struktura rynku oprogramowania multimedialnego i edukacyjnego w Polsce w 2006 r.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Kto pobiera multimedia na komórki
-
Sztuczna inteligencja w edukacji. Czy ChatGPT zmieni model nauczania?
-
Studenci i nowe technologie: pracę dyplomową napisze sztuczna inteligencja?
-
Sztuczna inteligencja w edukacji - szansa czy zabójca kreatywności?
-
Polska szkoła w oczach Polaków. Co do poprawy?
-
Szkoły czekają na ponad 20 mln zł od swoich dłużników
-
Hakerzy celują w sektor edukacji i badań
-
Gamedev: polska branża gier w drodze na szczyt?
-
Jakie studia wybrać? 7 praktycznych wskazówek