Smart shopping - Polacy i sprytne zakupy
2007-11-04 00:25
Przeczytaj także: Smart shopping po polsku: czy kupujemy sprytnie?
Umiejętność korzystania z okazji i zakup dobrej jakości produktów w atrakcyjnie niskich cenach to tzw. „Smart shopping” czyli „Sprytne zakupy” – idea zapoczątkowana w Stanach Zjednoczonych, ale rozpowszechniona już na całym świecie. W Polsce rozwinęła się wraz z pojawieniem się u nas sieci outletów i super – oraz hipermarketów.Według badań instytutu Pentor czterech na dziesięciu Polaków stosuje różne sposoby na oszczędzanie podczas zakupów (korzystanie z promocji, rabatów, kart stałego klienta itp.). Największą grupę klientów robiących zakupy zgodnie z ideą „Smart shopping” stanowią kobiety do czterdziestego roku życia. Do „najsprytniejszych” konsumentów należą mieszkańcy województw: mazowieckiego, śląskiego oraz pomorskiego – prawdopodobnie z powodu umiejscowienia w tych regionach dużej ilości centrów wyprzedażowych czyli outletów.
Z badania wynika, iż osoby posiadające wyższe niż przeciętne dochody, chętniej szukają atrakcyjnych cenowo ofert, korzystają z okazji, promocji i rabatów, zwłaszcza przy zakupie odzieży czy obuwia. Według socjologów jest to dowód na wzrost świadomości konsumenckiej Polaków - wiemy już, że „nie wszystko złoto, co się świeci”, a wysoka cena nie zawsze musi oznaczać wysoką jakość produktu.
oprac. : Adrianna Buniewicz / Senior.pl
Przeczytaj także
-
Smart shopping po polsku
-
Zakupy spożywcze robimy z listą w ręku
-
Jakość obsługi: cena i oferta najważniejsze
-
Polski konsument a zakupy: cena ważna dla 95% Polaków
-
Dzieci podejmują decyzje zakupowe
-
Jakie opony letnie wybierają konsumenci?
-
Do galerii handlowej po odzież i obuwie
-
Czas na prace w ogrodzie: co kupujemy?
-
Preferencje konsumentów: oświetlenie